3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megkötötte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV-val az új, uniós jogszabályoknak is megfelelő közszolgáltatási szerződést - közölte a BKK szombaton az MTI-vel.

Erre azok után kerülhetett sor, hogy Tarlós István főpolgármester aláírta a BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást a kormánnyal, amely az egyik feltétel volt. A másik feltétel a főváros és a BKK közötti szerződés megkötése volt, erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés.

A BKK és a BKV közötti, nyolc évre szóló szerződést Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója írta alá péntek este. A szerződés értelmében május elsejétől a BKK látja el a közösségi közlekedési szolgáltatás szervezését, és a központ határozza majd meg a hálózatot, a járatokat, illetve a menetrendet. A BKK fejleszti a jövőben a viteldíj-rendszert, és javasolja a változtatásokat, valamint a jegyek és bérletek értékesítése és az ellenőrzés is a BKK feladata lesz. Ezzel májustól eltűnnek a BKV logóval ellátott jegyek, helyüket a BKK jele veszi át a szelvényeken, de a régi jegyeket 2013. december 31-ig fel lehet használni.

Az új közszolgáltatási szerződésben a BKK tájékoztatása szerint szigorú bonus/malus és kötbérrendszer szerepel, amely a BKV-t a járatkimaradások csökkentésére és a tisztaság, a színvonal javítására anyagilag is ösztönzi. Emellett a BKV mostantól az uniós szabályok szerint tételes költségelszámolásra kötelezett, a közlekedési cég finanszírozása pedig az uniós szabályok szerint az indokolt költségek alapján történik, szigorú költségellenőrzés alapján, így elkerülhető a tiltott állami támogatás nyújtása is.

Az új modellben továbbra is a BKV végzi a járatok és a közlekedési rendszer üzemeltetését, így a járművek és az infrastruktúra karbantartásával foglalkozók, a járművezetők és az üzemelést szervezők továbbra is a BKV-nál dolgoznak majd. Ezerkétszáz munkavállaló azonban átkerül a BKK-hoz, a munkáltatói jogutódlásról minden szakszervezettel megkötötték a megállapodást.

A központ hangsúlyozta, hogy a jogi és pénzügyi keretek tisztázása, az új szerződések megkötése nélkül nem lehetett volna a BKV ismert gondjait rendbe tenni.

A szerződések megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézményátalakítási folyamata, amely a BKK megalakításával indult. Ez a központ szerint jelentős hatékonyságjavulást, 4 milliárd forint éves megtakarítást, több mint 50 milliárd forint új közlekedésfejlesztési uniós forrást és új, egységes közlekedési szemléletet hozott Budapest közlekedésének szervezésébe, fejlesztésébe - áll a közleményben.

A kormány és a főváros közötti megállapodás aláírására Tarlós Istvánt szerdán hatalmazta fel a Fővárosi Közgyűlés. Varga Mihály államtitkár szintén aznap közölte hivatalosan Tarlós Istvánnal, hogy a kormány a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségének megvizsgálásával teljes egészében elfogadta a javaslatot.

A BKV jelenleg hatályos szerződése április 30-án jár le.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!