A piaci igények változását követve a SAS skandináv légitársaság három csoportra osztotta a repülni vágyókat: az Economy, Economy Flex és Business kategóriára. Az első csoportba az árérzékeny utasok tartoznak, itt pénzért kínálják az ételt-italt. A második csoportban utazóknak az idő a legfontosabb, ezért ők rugalmasabban intézhetik a repülőjeggyel kapcsolatos ügyeiket, és az étkezés is kedvezőbben megoldott. A harmadik osztály a hagyományokra építve, magas komfortfokozatot kínál.
A Malévnél szintén a business class nyújtja a magas színvonalú kiszolgálást, melyre elsősorban a kelet-európai (például a moszkvai) járatokon van nagy igény. A Lufthansa a SAS-hoz hasonlóan három kategóriájú utazást kínál: a Business és First Class-ot igénybe vevő utasok azonban már a check-in során is gyorsabban juthatnak át az ellenőrzéseken, írja a Napi Gazdaság.
Megújultak a szolgáltatási kategóriák a légitársaságoknál
Az utasok minél inkább személyre szabott kiszolgálása érdekében a légitársaságok újragondolták az egyes szolgáltatási kategóriák tartalmát, írja a Napi Gazdaság.