2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzletemberek, a sokfunkciós édesanyák vagy a magukra valamit is adó tinik számára a mobiltelefon már alapkellék. De mintha a szolgáltatók egy kevésbé látványos, ám annál népesebb célcsoportról elfelejtkeztek volna.

Mint oly sok technológiai kérdésben, ebben is Japán fogja felnyitni a világ szemét, legalábbis a Financial Times cikke szerint. Az az ország, ahol a 70 százalékos mobil penetráció már elég lökést ad ahhoz, hogy utolsó mentsvárként megszólítsák a „technológiai szempontból kihívásokkal küszködő” fogyasztókat, akik eddig csak óvatos kóstolgatás szintjén merészkedtek a mobil világba.

A Japán második legnagyobb mobilszolgáltatója, a KDDI tulajdonában lévő Tu-Ka éppen nekik, vagyis az idősebb korosztálynak szánja legújabb készülékválasztékát, újsághirdetéseiben pedig arra hívja fel a figyelmet, a lakosság igen nagy hányada tartozik ebbe a kategóriába. Még ebben a hónapban a KDDI is kihozza 3G-s telefonját, melyben felhasználóbarát kezelőfelület és hangos használati utasítás segíti a nyugdíjas korosztályt a készülék használatában. A piacvezető NTT DoCoMo már augusztusban megtette ezt a lépést: az általa kínált telefonok az adott művelethez megfelelő gomb kiválasztását fény felvillanásával segítik.

Ezek az erőfeszítések két trendet is jeleznek, amelyek Japánban különösen feltűnőek: egyrészt a népesség öregedését, másrészt az egyre mélyülő szakadékot azok között, akik jó barátságban vannak a technikával, és akik nem. A kormány megbízásából készült legutolsó felmérés szerint a japánok mintegy húsz százaléka 65 évnél idősebb, 2014-re pedig minden negyedik ember ebbe a csoportba tartozik majd. Nem véletlen, hogy fontos célcsoportot jelentenek az új piacokat kereső mobilszolgáltatók számára – az idősekben végre megtalálták a megfelelő alternatívát arra a nemrég született ötletre, hogy minden japán kutyát és macskát telefonnal szereljenek fel.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!