A lista összeállításánál az Interbrand figyelembe veszi az adott cég pénzügyi előrejelzéseét, a szabadalmazott márkaértéket, valamint elemzőik kiszámolják a "márka erejét" is - írja
a Business Insider. Ezen kalkulációk összessége adja a márka értékét, ami néha egybeesik az adott cég piaci kapitalizációjával (már ha kereskednek a cég papírjaival a tőzsdén), míg más esetekben durván más értékeket kaptak a cég elemzői. Így például a Tesla itt számított márkaértéke 4,01 milliárd dollár, míg piaci kapitalizációja eléri a 61 milliárd dollárt.
A Mercedes elektromos konceptautója
Jim Hoostal, az Interbrand autóipari vezetője szerint ez a holisztikus személelt miatt van így. Sok autógyártó teljes szervezeti újragondolásra kényszerül az önvezető autók térnyerésének árnyékában.
Az iparágat olyan durván diszruptív jelenségek fenyegetik, mint a közösségi autóhasználat vagy az önvezető autók - mondja Hoostal. A tech cégek már komoly kihívást jelentenek a hagyományos autógyártók számára, ki tudja, mit hoz számukra a jövő.
Az elektromos autógyártás is dörömböl az autógyárak kapuján, hiszen például a listán 7. Audi már a nyár folyamán bejelentette, hogy az elkövetkező években 20 új elektromos modell érkezhet, az első gyártása pedig már 2018-ban megkezdődhet,
írta a Portfolio.hu. Az elektromos autókat a vállalat összes gyárában, így a magyar és mexikói összeszerelő üzemben is gyártani fogják.
A lista:
15. Tesla, márkaérték: 4,01 mrd dollár, Legkelendőbb modell: Model S
14. Ferrari, 4,79 mrd, Modell: Ferrari 360
13. Mini, 5,11 mrd, Négyajtós
12. Harley Davidson, 5,67 mrd, Street Glide
11. Land Rover, 6,1 mrd, Defender
10. Porsche, 10,13 mrd, 911
9. VW, 11,52 mrd, Beetle
8. Nissan, 11,53 mrd, Sentra
7. Audi, 12,02 mrd, A4
6. Hyundai, 13,19 mrd, Elantra
5. Ford, 13,64 mrd, F-széria
4. Honda, 22,7 mrd, Civic
3. BMW, 41,62 mrd, BMW3
2. Mercedes-Benz, 47,83 mrd, C-osztály
1. Toyota, 50,29 mrd, Corolla
mfor.hu