A vállalat sokat hibázott az új termékek bevezetésénél is. Nem tudott például elég gyorsan reagálni a világméretű Atkins-diéta őrületre 2003-ban, melynek mellékhatásaként a Slim-Fast fogyókúrás termékek globális forgalma mintegy 30 százalékkal csökkent, és csak most, a divathullám lecsengésével egyidőben kísérleteznek az alacsony szénhidrát-tartalmú ételekkel – ezeket azonban a legtöbb kereskedő már csak erősen leértékelve tudja eladni.
Az is elképzelhető, hogy az Unilever megpróbál megszabadulni mindazon üzletágaitól, amelyek az elmúlt pár évben nem termeltek nyereséget. Ezek közé tartozhat a Slim-Fast termékcsalád - amelyet 2000-ben 2,3 milliárd dollárért vettek meg -, a háztartási tisztítószerek, az úgynevezett presztízs illatok és a fagyasztott termékek, melyek a cégcsoport forgalmának összesen is mindössze tíz százalékát teszik ki, profitot azonban szinte nem termelnek.
Menedzsment Fórum
Nehéz idők járnak az Unileverre
Az angol-holland multinacionális vállalatot, az Unilevert két "nemzetisége", két igazgatótanácsa és két részvénypiaci jegyzése miatt a Royal Dutch/Shell-lel, a rá jellemző fogyasztói termékcsoportok miatt pedig az amerikai Procter & Gamble-lel állították sokszor párhuzamba.