1p

Az angol-holland multinacionális vállalatot, az Unilevert két "nemzetisége", két igazgatótanácsa és két részvénypiaci jegyzése miatt a Royal Dutch/Shell-lel, a rá jellemző fogyasztói termékcsoportok miatt pedig az amerikai Procter & Gamble-lel állították sokszor párhuzamba.

A vállalat sokat hibázott az új termékek bevezetésénél is. Nem tudott például elég gyorsan reagálni a világméretű Atkins-diéta őrületre 2003-ban, melynek mellékhatásaként a Slim-Fast fogyókúrás termékek globális forgalma mintegy 30 százalékkal csökkent, és csak most, a divathullám lecsengésével egyidőben kísérleteznek az alacsony szénhidrát-tartalmú ételekkel – ezeket azonban a legtöbb kereskedő már csak erősen leértékelve tudja eladni.

Az is elképzelhető, hogy az Unilever megpróbál megszabadulni mindazon üzletágaitól, amelyek az elmúlt pár évben nem termeltek nyereséget. Ezek közé tartozhat a Slim-Fast termékcsalád - amelyet 2000-ben 2,3 milliárd dollárért vettek meg -, a háztartási tisztítószerek, az úgynevezett presztízs illatok és a fagyasztott termékek, melyek a cégcsoport forgalmának összesen is mindössze tíz százalékát teszik ki, profitot azonban szinte nem termelnek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!