2p

Egy most közzétett európai felmérés szerint átértékelődni látszik a lojalitás fogalma. Míg korábban elsősorban azt nézték, hogy valaki egy adott cégnél hány évet húzott le, addig napjainkban több új szempont is az értékelés része lett.

A felmérés átértékeli azokat az elképzeléseket, melyek szerint a cég iránti hűség az ott eltöltött évek számával arányos. A munkaadók és munkavállalók bevonásával végzett kutatás szerint a két oldal ugyan számos pontban egyetért a lojalitás megítélésében, de vannak véleménykülönbségek is.

Az alkalmazottak közel fele úgy ítéli meg, hogy az, aki 5 évet vagy annál többet eltölt egy munkahelyen, az mindenkinél hűségesebb. Ezzel szemben a vezetők hatvan százalék csupán annyit állít, hogy a "régi bútordarabok" az újonnan érkezettekkel szemben némi előnyt élveznek.

A vezetők számára a lojalitást olyan tulajdonságok testesítik meg, minthogy valaki azután is javasolja munkakeresőknek a cégét, hogy ő már nem dolgozik ott (a menedzserek 92 százaléka vélte így).

Hasonló arányban gondolták a vezetők azt, hogy a munkáját lelkiismeretesen végzők tekinthetők a céghez közel állónak. Fontos jelzőnek tartják azt is, hogyan beszélnek idegenek előtt munkahelyükről, a hűséghez ugyanis az is hozzátartozik, hogy valaki büszke legyen a cégére.

A lelkiismeretes munkavégzéssel, mint elvárással öt foglalkoztatottból négy egyetért. Közel sem ilyen egységes viszont a megítélése a céghez való hozzállásnak: azt, hogy valaki büszke-e munkaadó vállalatára, csupán az alkalmazottak alig több mint fele tekintette a hűség mércéjének.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A dolgozók teszik a főnököt igazi vezérré
A dicséret a hűség ára

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!