A felmérés átértékeli azokat az elképzeléseket, melyek szerint a cég iránti hűség az ott eltöltött évek számával arányos. A munkaadók és munkavállalók bevonásával végzett kutatás szerint a két oldal ugyan számos pontban egyetért a lojalitás megítélésében, de vannak véleménykülönbségek is.
Az alkalmazottak közel fele úgy ítéli meg, hogy az, aki 5 évet vagy annál többet eltölt egy munkahelyen, az mindenkinél hűségesebb. Ezzel szemben a vezetők hatvan százalék csupán annyit állít, hogy a "régi bútordarabok" az újonnan érkezettekkel szemben némi előnyt élveznek.
A vezetők számára a lojalitást olyan tulajdonságok testesítik meg, minthogy valaki azután is javasolja munkakeresőknek a cégét, hogy ő már nem dolgozik ott (a menedzserek 92 százaléka vélte így).
Hasonló arányban gondolták a vezetők azt, hogy a munkáját lelkiismeretesen végzők tekinthetők a céghez közel állónak. Fontos jelzőnek tartják azt is, hogyan beszélnek idegenek előtt munkahelyükről, a hűséghez ugyanis az is hozzátartozik, hogy valaki büszke legyen a cégére.
A lelkiismeretes munkavégzéssel, mint elvárással öt foglalkoztatottból négy egyetért. Közel sem ilyen egységes viszont a megítélése a céghez való hozzállásnak: azt, hogy valaki büszke-e munkaadó vállalatára, csupán az alkalmazottak alig több mint fele tekintette a hűség mércéjének.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A dolgozók teszik a főnököt igazi vezérré
A dicséret a hűség ára
Nem az évek számától függ a lojalitás
Egy most közzétett európai felmérés szerint átértékelődni látszik a lojalitás fogalma. Míg korábban elsősorban azt nézték, hogy valaki egy adott cégnél hány évet húzott le, addig napjainkban több új szempont is az értékelés része lett.