2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az easyJet diszkont légitársaság szerint az EU nem volt őszinte, amikor az általa felvetett kerozinadó bevezetése mellett érvelt. A cég szerint ugyanis a terv hátterében a hivatalosan hangoztatottól eltérő indok rejtőzik.



A légitársaság szerint a mérges gázok kiszűrése, mint indok csak kifogás, hiszen a kerozin uniós megadóztatásával "végső soron az uniós politikusok kasszáját hizlalják". A cég szerint a kérdés nem az, meg kell-e adóztatni a kerozint, hanem az, milyen céllal kell ennek megtörténnie.

Az előterjesztés mögött nem valós nemzetközi- és környezetvédelmi okok állnak, hanem sokkal inkább egy egész Európára kivethető új adónem bevezetésének lehetősége, olvasható a közleményben. Az EU pénzügyminisztereinek ehelyett arra kellene energiát fordítaniuk, hogy újragondolják a légitársaságokat sújtó adókat. Példaként említik a Nagy Britanniában alkalmazott, légi utasokat érintő adót is, idézi a légitársaságot az MTI.

Mint ismert, az EU-tagállamok pénzügyminiszterei február közepén az Európai Bizottsághoz küldték további tanulmányozásra a kerozinadóra vonatkozó német-francia elképzelést, amely szerint az így nyert összegből segítik majd az elmaradott országok fejlesztését, illetve a humanitárius segélyprogramokat.
A kerozinadó bevezetésének gondolata a világ legiparosodottabb országait tömörítő "Hetek" február eleji londoni pénzügyminiszteri tanácskozásán vetődött fel.

Francoise Le Bail, az EU-bizottság szóvivője szerint a testület bizonyos feltételek mellett támogatja a kerozin megadóztatását, mert az segítheti a gazdag országok által vállalt kötelezettség betartását, tehát azt, hogy ezen államok bruttó nemzeti jövedelmük 0,7 százalékát fordítsák segélyezésre. Viszont figyelni kell arra, hogy ez ne rontsa az európai légitársaságok versenyképességét.

A kerozint jelenleg nem sújtja adó, és a légitársaságok ellenzik ennek bevezetését. Szerintük nem lenne tisztességes dolog az EU részéről, ha egyedül a légi közlekedést illeti külön terhekkel, hiszen ez a versenyképesség szempontjából hátrányos megkülönböztetést jelentene más szállítási formákhoz képest.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!