Mindenkinek szüksége van arra, hogy saját kommunikációját - ami sokkal tágabb kategória, mint a beszéd, hiszen az öltözködéstől a mimikán át a gesztusokig rengeteg minden ide tartozik - tudatosan is alakítsa, bizonyos elemekkel erősítse. Manapság sokan gondolják úgy: ha törik, ha szakad, belemenős, keményen tárgyaló, úthenger típusú embernek kell mutatkozniuk ahhoz, hogy sikeresen képviseljék a saját és cégük érdekeit. Az ilyen karakterek minden megnyilvánulásukban impulzívak, és páratlan lendülettel sodorják magukkal környezetüket. Ugyanakkor szintén természetük miatt gyakran keverednek konfliktushelyzetekbe, sok "ellenséget" szereznek, állítják a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet Népszabadság által megszólaltatott szakértői.
Van, aki intellektualitásával, megfellebbezhetetlen szakértelmével lesz megkerülhetetlen tényező. Másoknak kíváncsiságuk, lényeglátásuk a segítség ahhoz, hogy mélységében átlássanak egy helyzetet. Ezek az emberek mindig a végső okokat keresik, és éleslátásuk segíti őket a tárgyalások során. A harmadik típus az érzelmi oldalra helyezi a hangsúlyt. Az ilyen személyiségű emberek empatikusak, és elsősorban a személyes kapcsolatok kiépítésében jeleskednek. Ebből is lehet tőkét kovácsolni, akár egy megbeszélésen, akár az élet más területein.
Bármelyik típusba tartozzunk is, lehetünk sikeresek. A lényeg, hogy ne akarjunk másmilyennek látszani, mint amilyenek valójában vagyunk, mert már középtávon is "kilóg a lóláb", és személyiségünkkel össze nem illő viselkedésünk visszatetszést eredményez, ami kudarchoz vezet, derül ki a Népszabadság elemzéséből.
Nem mindig az agresszív menedzser a nyerő
A tigrist először gondolatban kell elejteni, a többi már csak rutinmunka. Talán ez a Kung Fu-ce-idézet foglalja össze a legjobban mindazt, amit a kommunikációs eszköztár, illetve a viselkedési stratégia kialakításához tennünk érdemes, írja a Népszabadság.