3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Részleges győzelmet könyvelhetett el a Google abban a perben, amelyet a bejegyzett márkanevek keresési eredményekben való alkalmazása során követett gyakorlata miatt indítottak ellene.

Az Európai Bíróság keddi döntésében helyt adott annak a Google által követett gyakorlatnak, hogy bejegyzett márkanevekre indított keresésekre is lehetővé tegye reklámhelyek megvásárlását a keresési eredményt mutató oldalak egy elkülönített szegmensében. A felhasználó számára azonban köteles könnyen azonosíthatóvá tenni az árucikket, illetve szolgáltatást reklámozó felet.

A Google keresési eredmény oldalai a beadott keresési szóval leginkább összefüggésbe hozható internetes oldalakat rendezik sorrendbe. Ezt a szakmai zsargon "természetes keresési eredménynek" nevezi. A Google emellet "AdWords" szolgáltatása keretében bárkinek lehetőséget nyújt arra, hogy keresőszavak megvásárlásával saját kínálatát jelenítse meg a keresési eredmény oldal erre a célra elkülönített szekciójában. Márkanevekkel azonos keresőszavak megvásárlásával saját kínálatukat helyezhetik el áruházak a Google keresési eredményei között. Például "Vuitton" vagy "Thonet" márkanévre rákeresve bármely Vuitton vagy Thonet cikket értékesítő üzlet elérési útja kiemelt módon szerepelhet a keresési oldal reklám szekciójában.

A francia LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) luxuscikk forgalmazó konszern néhány más francia vállalat élén pontosan emiatt perelte be egy francia bíróságon a Google internetes kereső szolgáltatását, mivel az lehetőséget nyújt hamisított termékek értékesítésére is, és ezért kártérítést követeltek tőle. A francia bíróság az Európai Bírósághoz fordult állásfoglalásért.

Az Európai Bíróság döntése szerint a Google nem sértette meg a márkanevekhez fűződő jogokat a keresőszavak értékesítésével és a hirdetőknek is jogában áll márkanevekkel megegyező keresőszavakat vásárolni mindaddig, amíg hirdetésükben egyértelművé teszik a márkanévhez fűződő viszonyukat.

Minden olyan esetben, amikor a hirdetők márkanévhez fűződő viszonya a reklámból nem derül ki egyértelmű módon, a márkanév tulajdonosának jogában áll fellépni a hirdetővel szemben, de nem a Google szolgáltatásával szemben, hacsak az nem távolítja el azonnal a hirdetést, illetve valamilyen módon manipulált a kereső szavakkal.

Az Európai Bíróság döntése gyakorlatilag jogszerűnek nyilvánította a Google keresőmotor kiegészítőjeként alkalmazott AdWords fizetős reklám szolgáltatással együtt a Google konkurenseinek hasonló megoldást alkalmazó reklám szolgáltatásait is.

Az Európai Bíróság döntése nem foglalkozott közvetlenül a termékhamisítás kérdésével, de rendezte a márkanév tulajdonosoknak és az értékesítőknek keresőszavak használatához fűződő viszonyát, és tisztázta a keresőszavakkal való visszaélések jogi vonatkozásait  a keresőszavas szolgáltató aktív vagy passzív közreműködésének függvényében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!