Csak a Class FM-et működtető cég és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa közötti per lezárulta után indíthatja el a pályázati eljárást a frekvencia hasznosítására a médiatanács - közölte az NMHH, a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság szerdai végzésére hivatkozva.
A közlemény szerint az ügy első tárgyalási napját december 21-ére tűzte ki a bíróság, ugyanakkor határozottan rögzítette, hogy a Class FM műsorsugárzását biztosító használati jogosultság ez év november 19-én lejár, és annak ideiglenes meghosszabbítására nem kötelezhető a médiatanács.
Itt a Google újabb nagy dobása
A közlemény felidézi: a Class FM-et működtető Advenio Zrt. frekvenciahasználati jogosultsága idén november 19-én, hét év után lejár. A médiatanács augusztus 1-jén meghozott határozatában önálló mérlegelési jogkörével élve a piaci és technológiai változásokat figyelembe véve úgy döntött, hogy az értékes frekvenciát versenyben tartja és új pályázatot ír ki egy kibővült vételkörzetű, további 200 ezer új hallgatót is megszólító rádiószolgáltatás nyújtására.
Mint fogalmaztak, a hatóság mindent megtesz azért, hogy egy új országos kereskedelmi rádiós médiaszolgáltatást biztosítson: augusztus 10. és 24. között tette közzé az adóhálózat főbb paramétereit; a pályázat tervezete szeptember 14-től nyilvános és bárki számára olvasható volt, október 5-én a társadalmi egyeztetés folyamatában bárki elmondhatta személyesen vagy október 10-ig írásban is jelezhette szakmai véleményét, meglátásait - írta közleményében az NMHH.
Mint arról korábban beszámoltunk, augusztus elsején döntött úgy a Médiatanács, hogy elutasítja a Class FM kérelmét a hosszabbításra. A csatorna korábban határozott időre szóló jogosultságot szerzett, ami hét év volt, és egyszeri alkalommal öt évre meg lehetett volna újítani.
Az érintett cég, és a piaci szereplők persze nem lepődtek meg a Médiatanács döntésén. Nem véletlen, hogy a korábban Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó, a Class FM-et működtető Advenio Zrt idén májusban gazdát cserélt.
Az utóbbi hónapokban a piacon történt változások mindenesetre azt jelzik, hogy a "politikai hátszéllel" rendelkező szereplők tudatosan készültek arra, hogy akár hosszabb időre kidől az egyetlen országos frekvenciával rendelkező rádióadó.
Ezt jelezte, hogy a kínálatában korábban számos feltörekvő magyar előadót és alternatív zenei irányzatok képviselőit szerepeltető Petőfi Rádió (MR2-Petfői) programstruktúráját úgy szabták át, hogy egy mainstream kereskedelmi rádió legyen.
Hasonló a helyzet az egykor szebb napokat látott Rádió 1 csatornával is. Az immár Andy Vajna érdekeltségébe tartozó rádió csütörtökön adott ki, amely szerint újra összeállt a 2012-ben elnémult rádió egykori menedzsmentje. A Rádió 1 közleményében úgy fogalmaztak, hogy zenei arculatával és műsoraival a fiatal felnőttekre, főleg a 15-40 éves korosztályra fókuszálnak. Van ugyanakkor egy finom utalás is a sajtóanyagban, mely szerint
a csatorna történelmi lehetőség előtt áll, a megszűnő országos rádió fiatal hallgatóinak kínál alternatívát Budapesten.
Az új Rádió 1 közleménye hangsúlyozza, hogy 2012 megszűnésekor a leghallgatottabb budapesti rádió volt. Az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó vállalkozás idén nyáron indult el a budapesti 96,4 MHz-es frekvencián. Ezt idén nyáron óriásplakát-kampánnyal, televíziós hirdetésekkel, sajtó- és közösségi média megjelenésekkel támogatták meg.
mfor.hu