2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lufthansa tulajdonába kerül az anyagi gondokkal küzdő Swiss svájci légitársaság, miután mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége, köztük a svájci kormány is támogatja az elképzelést, jelentette be a német cég Frankfurtban.

A Lufthansa tulajdonába kerül az anyagi gondokkal küzdő Swiss svájci légitársaság, miután mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége - köztük a svájci kormány is - támogatja az elképzelést, jelentette be a német cég Frankfurtban.

Az elképzelések szerint a Swiss leányvállalatként kerülne 100 százalékos Lufthansa-tulajdonba, a márkanevet megőrizné, és önállóan működne. A német vállalat közlése szerint a vételár 310 millió euróra rúg.

A vétel nyomán a Lufthansa azzal számol, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A fúzió a legnagyobb légiforgalmi összeolvadás azóta, hogy az Air France tavaly megszerezte a holland KLM-et.

[ajanlo=94][igazitas=left/]A kilencvenes évek közepén privatizált Lufthansa a világ egyik legnagyobb légiforgalmi vállalata, 2004-ben első ízben szállított több mint 50 millió utast. Tavaly komoly takarékossági intézkedések után 400 millió eurós adózott eredményt ért el a 2003-as 984 millió eurós veszteség után. A Lufthansa és regionális partnereinek járatai a világ 450 városát kötik össze egymással.

A Swiss 80 gépből álló flottájával a közepes nagyságú légitársaságok közé tartozik, 2001-ben jött létre a csődbe ment Swissair romjain, de folyamatosan szanálási gondokkal küszködött. Tavaly a társaság 140 millió frankos adó utáni veszteségről számolt be, egy évvel korábban a mínusz 687 millió svájci frank volt.

A cég legnagyobb tulajdonosa a svájci szövetségi kormányzat 20 százalékkal, emellett nagyrészvényes Zürich kanton és két vezető svájci bankcsoport, a Crédit Suisse és a UBS is. Kisrészvényesek tulajdonában a légitársaság 14 százaléka található.

A svájci légitársaság szanálását az átvétel után is folytatják. Lényegesen csökkenteni kívánják a költségeket, de egyelőre nem tudni, hány embert fognak elbocsátani. A Swissair-Swiss egykoron 12 ezer embert foglalkoztatott, mára számuk 7300-ra csökkent. A légitársaság nehézségeit részben a fapados társaságok konkurenciája okozta.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!