2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lufthansa tulajdonába kerül az anyagi gondokkal küzdő Swiss svájci légitársaság, miután mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége, köztük a svájci kormány is támogatja az elképzelést, jelentette be a német cég Frankfurtban.

A Lufthansa tulajdonába kerül az anyagi gondokkal küzdő Swiss svájci légitársaság, miután mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége - köztük a svájci kormány is - támogatja az elképzelést, jelentette be a német cég Frankfurtban.

Az elképzelések szerint a Swiss leányvállalatként kerülne 100 százalékos Lufthansa-tulajdonba, a márkanevet megőrizné, és önállóan működne. A német vállalat közlése szerint a vételár 310 millió euróra rúg.

A vétel nyomán a Lufthansa azzal számol, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A fúzió a legnagyobb légiforgalmi összeolvadás azóta, hogy az Air France tavaly megszerezte a holland KLM-et.

[ajanlo=94][igazitas=left/]A kilencvenes évek közepén privatizált Lufthansa a világ egyik legnagyobb légiforgalmi vállalata, 2004-ben első ízben szállított több mint 50 millió utast. Tavaly komoly takarékossági intézkedések után 400 millió eurós adózott eredményt ért el a 2003-as 984 millió eurós veszteség után. A Lufthansa és regionális partnereinek járatai a világ 450 városát kötik össze egymással.

A Swiss 80 gépből álló flottájával a közepes nagyságú légitársaságok közé tartozik, 2001-ben jött létre a csődbe ment Swissair romjain, de folyamatosan szanálási gondokkal küszködött. Tavaly a társaság 140 millió frankos adó utáni veszteségről számolt be, egy évvel korábban a mínusz 687 millió svájci frank volt.

A cég legnagyobb tulajdonosa a svájci szövetségi kormányzat 20 százalékkal, emellett nagyrészvényes Zürich kanton és két vezető svájci bankcsoport, a Crédit Suisse és a UBS is. Kisrészvényesek tulajdonában a légitársaság 14 százaléka található.

A svájci légitársaság szanálását az átvétel után is folytatják. Lényegesen csökkenteni kívánják a költségeket, de egyelőre nem tudni, hány embert fognak elbocsátani. A Swissair-Swiss egykoron 12 ezer embert foglalkoztatott, mára számuk 7300-ra csökkent. A légitársaság nehézségeit részben a fapados társaságok konkurenciája okozta.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!