3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mobiljukat legaktívabban használó fogyasztók vásárlásaik során szívesen fizetnének mobiltelefonnal - derül ki az Accenture legújabb, 11 ország mobilhasználati szokásait elemző vizsgálatából.

A felmérés szerint a mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában élnek, arányuk ott 79 százalék. A felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesíti előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre: a lista élén a kínai és az indiai fogyasztók állnak 76 és 75 százalékos aránnyal. Őket Dél-Korea és Japán követi 56 és 47 százalékkal. Az Egyesült Államokban és Európában viszont csak a válaszadók 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést.

A közlemény idézi Takács Márkot, az Accenture kommunikáció és csúcstechnológiai iparágának igazgatóját, aki szerint, bár a mobilfizetés nem elterjedt Magyarországon, az itteni bankok és mobilszolgáltatók készen állnak a mobilfizetésre való átállásra.

Az Accenture kutatása szerint a fogyasztók leginkább akkor vennék igénybe a mobiltelefonnal történő fizetést, ha valamilyen árkedvezményt, vagy beváltható kuponokat kapnának.

A válaszadók azon 62 százaléka, akik a nem-telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szoktak használni, állították, hogy használnák a mobiltelefonjukat számla- kifizetésére akkor, ha kapnának 20 százalék árengedményt.

A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna, míg 47 százalékuk személyre szabott reklámot is elfogadna mobiltelefonján.

Végül 69 százalékuk azt is jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként akkor, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.

A felmérés kimutatta, hogy a legaktívabb országban, Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat az előfizetők. Szintén a kínaiak voltak az elsők, akik megtették a kezdő lépéseket, hogy vonalkódot vagy NFC technológiát (near field communications - rövid kiterjedésű, vezeték nélküli kapcsolódás) használjanak a vásárlás során. Ázsiában a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka olvasta már le egy termék vonalkódját vásárlás közben, hogy további információhoz jusson, 36 százalékuk mutatott fel elektronikus jegyet, hogy bejusson egy rendezvényre vagy repülőgépre szálljon.

A világszinten megkérdezett fogyasztók többsége, 64 százaléka jelezte azt is, hogy felhasználná direkt módon is a mobiltelefonjára küldött ajándékutalványokat és kuponokat: e lista élén is a kínai fogyasztók állnak, 94 százalékkal.

Takács Márk szerint a mobilkereskedelem, ami magába foglalja a mobil bankolást, például az egyenleg lekérdezést vagy a számlák mobiltelefonnal történő fizetését, a kuponok, ajándékutalványok és hűségpontok beváltását is, óriási változásokat hoz a vásárlásban, fizetésben.

Az online felmérés során az Accenture 1.100 válaszadót keresett meg 11 országban, például Brazíliában, Franciaországban, Dél-Koreában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.

Az Accenture vezetési tanácsadással és technológiai szolgáltatásokkal foglalkozó világcég, amely megközelítőleg 211.000 fős alkalmazotti létszámmal segíti ügyfeleit a világ több mint 120 országában. A cég 21,6 milliárd dollár nettó árbevételt ért el a 2010. augusztus 31-én zárult pénzügyi évben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!