3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése szerint a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában januárban 26 ezerrel, 1,45 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma. A UPC piacvezető a szolgáltatók között.

Az MTI-hez szombaton eljuttatott közlemény leszögezi: a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, piaci része január végén 29 százalékon, a Magyar Telekomé pedig 25 százalékon stagnált. A DIGI emelte piaci részét, amely az előző havi 25,9 százalékról 26,1 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) január végén 2,681 millió előfizetést tartottak nyilván.

A jelentés ennek a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800.000 háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A médiahatóság megállapította azt is: az idei év első hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetői körében valamelyest bővült a digitális szolgáltatásokat igénybe vevők száma: 54,1 százalékra nőtt az egy hónappal korábbi 53,4 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül januárban 557 000-ről 571 000-re nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, 867 000-ről 879 000-re emelkedett a műholdas szolgáltatást használók száma. Januárban a 12 szolgáltató adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a tavaly decemberi 20,9 százalékról 21,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya.

A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése januárban az előző havi 32,5 százalékról 32,8 százalékra emelkedett. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent az év első hónapjában: ez az érték korábban 46,6 százalékos, januárban 45,9 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le - hívja fel a figyelmet a NMHH. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,8 millióról 1,802 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,243 millióról 1,231 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 571 000-re emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a decemberi 32,5 százalékról 32,4 százalékra, a Magyar Telekomé 22,9 százalékról 22,8 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi; e területen a piacvezető DIGI részesedése a decemberi 45,2 százalékról 45 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!