A legtöbb vállalati honlap elsődleges célja a jól körülírt tudnivalók közvetítése. Minden olyan megoldás, amely ezt a célt nehezíti felesleges akadály. Teljességgel indokolatlan tehát látványos, de semmiféle információt nem hordozó Flash animációk és egyéb "csodák" alkalmazása. A site-nak könnyen hozzáférhető módon tartalmaznia kell a cégre vonatkozó alapvető adatokat. Talán történelmi okokra vezethető vissza, mindenesetre a hazai cégek szeretik eltitkolni még nyilvános, a Cégbíróságon hozzáférhető adataikat is. Ezzel azonban nem csak fontos, bizalomerősítő eszközről mondanak le, de feleslegesen megnehezítik a róluk publikálni kívánó újságíró munkáját is. Az eredmény könnyen egy értékes sajtómegjelenés elmaradása lehet.
A vállalati honlapot (többek közt) az különbözteti meg a cégismertető brosúrától, hogy az előbbi folyamatosan frissíthető. A statikus oldal nem, csak a megújuló tartalom csalogathatja vissza időről időre a látogatókat.
A legtöbb látogató a cég címére, telefonszámára (is) kíváncsi. Ezek elrejtése valahol a honlap mélyére az egyik leggyakoribb és legsúlyosabb hiba. Rendkívül fontos, hogy a honlap tartalmazza a látogatók számára kulcsfontosságú, az eladásra, termékekre vonatkozó kérdéseket megválaszolni képes személyek e-mail címét. Fontos annak a munkatársnak az elérhetőségét (telefonszám, is) megadni, akihez további kérdéseikkel az újságírók fordulhatnak. Minél több, világosan meghatározott funkcióhoz kötött e-mail cím szerepel az oldalon, annál jobb. Sok cég csak a webmester címét adja meg. A legtöbb látogatónak nem rá van szüksége.
A vállalati weboldalak közvetlen, információközvetítő hatásán kívül egyre nagyobb szerepet játszanak a cégről alkotott kép kialakításában. Az igénytelenül elkészített, nem működő, statikus, elavult, nehezen használható honlap is hat. Csak rossz irányban.
Információ szerzés a netről
Az amerikai újságírók ma már a munkájukhoz szükséges információk túlnyomó részét a világhálóról szerzik be. Ezért is különösen fontos, mi és hogyan érhető el a céges oldalakon. A Nielsen Norman Group vizsgálata során 20 újságíró tett kísérletet arra, hogy az alapvető információkat begyűjtse 10 kiválasztott vállalati honlapról. Az újságírók többek közt a cég pénzügyi adataira, a vállalatvezetőkről szóló legfontosabb tudnivalókra és a PR kapcsolatokra voltak kíváncsiak.
A vizsgálatban résztvevő újságírók átlagosan kérdéseik 60 százalékára találtak választ. Bár egyéb "usability" vizsgálatokkal összevetve ez az arány jónak mondható, érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy az újságírók az átlagosnál rutinosabb internethasználók közé tartoznak.
Önarckép a monitoron
Hiába van egy vállalatnak saját honlapja, ha nem tudja, hogy mit kezdjen vele.