3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hiába van egy vállalatnak saját honlapja, ha nem tudja, hogy mit kezdjen vele.

A legtöbb vállalati honlap elsődleges célja a jól körülírt tudnivalók közvetítése. Minden olyan megoldás, amely ezt a célt nehezíti felesleges akadály. Teljességgel indokolatlan tehát látványos, de semmiféle információt nem hordozó Flash animációk és egyéb "csodák" alkalmazása. A site-nak könnyen hozzáférhető módon tartalmaznia kell a cégre vonatkozó alapvető adatokat. Talán történelmi okokra vezethető vissza, mindenesetre a hazai cégek szeretik eltitkolni még nyilvános, a Cégbíróságon hozzáférhető adataikat is. Ezzel azonban nem csak fontos, bizalomerősítő eszközről mondanak le, de feleslegesen megnehezítik a róluk publikálni kívánó újságíró munkáját is. Az eredmény könnyen egy értékes sajtómegjelenés elmaradása lehet.

A vállalati honlapot (többek közt) az különbözteti meg a cégismertető brosúrától, hogy az előbbi folyamatosan frissíthető. A statikus oldal nem, csak a megújuló tartalom csalogathatja vissza időről időre a látogatókat.

A legtöbb látogató a cég címére, telefonszámára (is) kíváncsi. Ezek elrejtése valahol a honlap mélyére az egyik leggyakoribb és legsúlyosabb hiba. Rendkívül fontos, hogy a honlap tartalmazza a látogatók számára kulcsfontosságú, az eladásra, termékekre vonatkozó kérdéseket megválaszolni képes személyek e-mail címét. Fontos annak a munkatársnak az elérhetőségét (telefonszám, is) megadni, akihez további kérdéseikkel az újságírók fordulhatnak. Minél több, világosan meghatározott funkcióhoz kötött e-mail cím szerepel az oldalon, annál jobb. Sok cég csak a webmester címét adja meg. A legtöbb látogatónak nem rá van szüksége.

A vállalati weboldalak közvetlen, információközvetítő hatásán kívül egyre nagyobb szerepet játszanak a cégről alkotott kép kialakításában. Az igénytelenül elkészített, nem működő, statikus, elavult, nehezen használható honlap is hat. Csak rossz irányban.

Információ szerzés a netről

Az amerikai újságírók ma már a munkájukhoz szükséges információk túlnyomó részét a világhálóról szerzik be. Ezért is különösen fontos, mi és hogyan érhető el a céges oldalakon. A Nielsen Norman Group vizsgálata során 20 újságíró tett kísérletet arra, hogy az alapvető információkat begyűjtse 10 kiválasztott vállalati honlapról. Az újságírók többek közt a cég pénzügyi adataira, a vállalatvezetőkről szóló legfontosabb tudnivalókra és a PR kapcsolatokra voltak kíváncsiak.

A vizsgálatban résztvevő újságírók átlagosan kérdéseik 60 százalékára találtak választ. Bár egyéb "usability" vizsgálatokkal összevetve ez az arány jónak mondható, érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy az újságírók az átlagosnál rutinosabb internethasználók közé tartoznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!