A megegyezés évente közel egymilliárd dollárt hozna orosz cégek konyhájára 2030-ig. Húszmilliárdot emésztene fel egy új utasszállító kifejlesztése, nagyjából hárommilliárd folyna be alkatrészeladásokból (főleg az Airbus A350-eshez) és kétmilliárdba kerülne utasszállító gépek teherszállítóvá alakítása - idézi az International Herald Tribune Axel Kreint, az Airbus alelnökét.
"Az Airbus nagyon szeretne egy Aeroflot-megrendelést, de egyelőre a Boeing áll nyerésre" - mondta el egy iparági elemző. "A gyártók komolyan tartanak attól, hogy Oroszország piaca megint bezárul, így az Airbus szeretne belülre kerülni" - tette hozzá. Az Aeroflot, Kelet-Európa legnagyobb légitársasága 22 hosszútávú utakra tervezett gépet vásárolna, s még nem döntötte el, hogy az Airbus A350-es, vagy a Boeing 787-es mellett teszi-e le a garast. A moszkvai cég további 12 gépre venne opciót, ez összesen hárommilliárd dollárjába kerülne. Az Aeroflot korábban a világ legnagyobb flottájával rendelkezett.
Az orosz elnök rohamléptekben halad országa hadiiparának konszolidációja felé. Ennek egyik lépcsőfoka, hogy egy nemzeti légiipari holdingot kovácsol Oroszország állami és magángyártóiból (Sukhoi Aviation, MiG, Tupoljev, Iljusin, Irkut), amely konkurálhatna a Boeinggel és az Airbus anyavállalatával, az EADS-szel. A hajdanán világelsőnek számító orosz repülőgép-gyártás a Szovjetunióval együtt omlott össze 1991-ben, amikor a kormányzati bevételek - s így a megrendelések is - elapadtak.