[ajanlo=1172][igazitas=right/]A vezérigazgató szerint nincsenek komoly gondok az említett típussal, azt ugyanakkor ő is elismerte, hogy bizonyos módosítások szükségesek a Boeing Dreamlinerrel szembeni versenyben való helytálláshoz. Humbert ugyanakkor nem közölt részleteket sem a "ráncfelvarrást", sem pedig annak pénzügyi vonzatait illetően.
Az Airbus stratégiájában a leghangsúlyosabb elem a hatalmas A380-as szuperjumbo, ezzel szemben a Boeing inkább az európaiak A350-esének megfelelő, gazdaságosabb, nagy hatótávolságú 787 Dreamlinerre koncentrál. Ennek köszönhető, hogy ebben a - mostanában egyébként igen népszerű - repülőgép-osztályban egyelőre az amerikaiak üdvöskéje teljesít jobban - számolt be korábban az mfor.hu. A Boeing sikerét jelzi az is, hogy az Airbus értékesítési adatai ugyan sok modell esetében meghaladják riválisáét, a 787-es azonban e tekintetben messze lekörözte az A350-est. Az európai gyártó tehát nemcsak a hibák kiküszöbölése érdekében, hanem az eladási adatok javítása miatt is fejleszteni kívánja a típust.

Az Airbusra a légitársaságok részéről is komoly nyomás nehezedik a modell javítása érdekében. Az európai repülőgépgyártó egyik legfontosabb vevője, a Singapore Airlines például azt vetette a cég szemére, hogy nem tesz meg mindent annak érdekében, hogy az A350-es méltó vetélytársa legyen a 787-eseknek. A Boeing gépek közül az első darabok 2008-ban állnak forgalomba, ám 2011-ig lekötötték az amerikai cég kapacitásait.
Gustav Humbert mostani nyilatkozatában igyekezett megnyugtatni a vásárlókat, hogy a társaság a vevői igényeknek megfelelően meghozza a szükséges lépéseket. Az A350-es sorsától függetlenül a cég által az idei évre tervezett 420 gép értékesítése biztosítottnak látszik. A vezérigazgató szerint a jelenlegi rendelésállományt tekintve ezt túl is fogják szárnyalni.