2001. november 27. 11:00

Ha építünk egy regionális repteret, a közvetlen beruházás sokáig veszteséges marad, ám járulékos hasznaiból hihetetlen léptékben részesedik a térség, ami mindenki előnyére válik.

  • A győri légikikötőt sokáig felszámolásra ítéltnek tekintették, mondván közel fekszik Bécshez, illetve Budapesthez. A legújabb hírek fordulatot jeleznek, Győrnek is lehet légikikötője.


  • Győrért mi is küzdöttünk, amikor a honvédség átadta az ÁPV Rt.-nek, amely hamarosan meghirdette eladásra. Állítólag 150-200 millióért akadt is pályázó, emellett tetemes Phare-pénzt is kapott a város a terület fejlesztésére. Én is aláírtam azt a levelet, melyben felhívtuk a figyelmet arra, ha majd mégis szüksége lesz a régiónak egy reptérre, a telket már csak 6 milliárd forintért lehetne visszavásárolni. Érveink hatottak, a repteret nem privatizálták, hogy ott bevásárlóközpontok, szállodák nyíljanak.


  • Ha már említette a Phare-forrásokat, Magyarország élt-e már az Európai Unió kínálta fejlesztési lehetőségekkel?


  • Az államnak mindenképpen állnia kell a fejlesztési költségek harmadát, a többi pénzt kérhetnénk akár az Uniótól is, csakhogy Magyarország ilyen célra máig egyetlen pályázatot sem készített. Egy éve még általános volt az a felfogás a minisztériumban, hogy nekünk a vasutat kell pályáztatni, s nem a reptereket. Azóta enyhült a légkör, a fejlesztési igény beleilleszthető lehetne például a Széchenyi tervbe, tudomásom szerint a szegediek lobbiznak is érte.