3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdasági válság ellenére jövőre sem csökken a direkt marketing (dm) forgalom, igaz, a vállalatok szigorúbb költséggazdálkodása miatt az sem várható, hogy az idei évhez hasonlón bővülnek ezek a költések - mondta Bartók János, a Magyar Telekom Csoporthoz tartozó, direkt marketing adatszolgáltatást nyújtó TeleData Kft. ügyvezető igazgatója.

Bartók János szerint a kutatások alapján a válságos időszakban azok a kereskedelmi marketing eszközök értékelődnek fel, amelyek a termékek és a szolgáltatások ár- és értékelőnyeit a legjobban, kézzel foghatóan tudják bemutatni a potenciális vásárlóknak. A dm-eszközök ebből a szempontból sokkal hatékonyabbak, mint például a televíziós vagy a nyomtatott sajtóbeli reklámok.

A szakember emlékeztetett arra: a direkt marketing piac 2007. évi forgalma 35,14 milliárd forint volt, ami 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Bár az idei évre vonatkozó konkrét számok még nincsenek, az ügyvezető úgy véli, 2008-ban is jelentős volt a növekedés.

Bartók János véleménye szerint a cégek mindegyike csökkenti jövőre az általános költségeit. Mivel a dm eszközökkel továbbra is hatékonyan el tudják érni vevőiket, az erre fordított kiadások arányaiban, illetve abszolút értékben nem csökkennek.

A szakember úgy vélte: mivel 2009-ben nemcsak a vállalatok versenyeztetik majd beszállítóikat, hanem a fogyasztók is a termékek és a szolgáltatások előállítóit, illetve a kereskedőket, mindez hatni fog a dm-piaci szereplőkre is, azaz, nekik is olcsóbban kell szolgáltatniuk, mint korábban.

Hozzátette: erre törekszik a jövőre még aktívabb szerepre készülő TeleData is. A vállalati vezető felhívta a figyelmet arra: a dm-eszközök csak akkor lehetnek sikeresek, ha kombináltan alkalmazzák ezeket, másrészt pedig a cég mindent megtesz azért, hogy visszaszorítsa a gazdasági nehézségek miatt jövőre várhatóan még inkább elharapózó, a személyes adatokat is tartalmazó adatbázisok illegális használatát. Elmondta: ha kell, akkor ehhez jogi eszközöket is igénybe vesznek.

Bartók János úgy vélte: bár jövőre az éleződő verseny miatt a dm-szolgáltatásokat nyújtó cégek helyzete nem lesz könnyű, akkor javulhat a pozíciójuk, ha a vállalatok több kombinált, interaktív alkalmazást vásárolnak tőlük. Véleménye szerint  jövőre nagy valószínűséggel egyre több vállalat ismeri fel azt, hogy például a print, az online, a telemarketing és a mobil dm-eszközök együttes használata sokkal sikeresebb, mintha ezeket külön-külön vetik be a vásárlók meggyőzésére.

Bartók János a piaci folyamatokról kifejtette: a mostani karácsonykor még nem érzékelhető gazdasági visszaesés jövőre a dm-piac stagnálását hozza magával, ami várhatóan még 2010 első felében is tart majd. Ezt követően azonban lassú növekedésre számít a szakember. Tavaly a magyar piacon összesen több mint 222 milliárd forintot költöttek reklámra, míg 2006-ban 205 milliárd forintot. Két évvel ezelőtt a reklámköltésen belül a teljes forgalomból dm-re 14 százaléknyi, míg tavaly már 15,8 százaléknyi összeget költöttek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!