A Peking közeli székhellyel működő társaság charterjáratokat és áruszállító repülőgépeket működtet majd, flottája három Boeing 737-esből áll.
A kínai Economic Observer hétfői jelentése szerint ugyan a szabályozó hatósági jóváhagyás még hiányzik, a megfelelő törvény már megszületett: a priváttőkének hozzáférést engednek az eddig tisztán állami repülési ágazathoz. Lapjelentések szerint ezen kívül három további magán légitársaság vár startengedélyre.
A légiipari liberalizálás a gyorsan emelkedő utasszám eredménye, azt ugyanis az állami cégek egyedül nem tudnák kezelni. A polgári repülési hatóság adatai szerint tavaly több mint 100 millió légi utast szállítottak Kínában, ami 2003-hoz képest 38 százalékos emelkedést jelez, adja hírül az MTI.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége (IATA) szerint belátható ideig Kína lesz a globális gazdaság egyik fő hajtóereje, és emiatt jelentősen szaporodnak az üzleti utak Kína és Észak-Amerika között, míg Amerikából India felé az utasforgalom évente várhatóan 10 százalékkal emelkedik.
Ennek megfelelően jelentős növekedésre számít a legnagyobb kínai légitársaság, az Air China: várakozásaik alapján jövőre 13 százalékkal 13,5 millió dollár adózott eredményre tesznek majd szert, melyet 2006-ban további 20 százalékkal fognak felülmúlni. A cég az ország belső légiforgalmának ötödét és a kínai nemzetközi utazások 51 százalékát bonyolítja.
MTI/Menedzsment Fórum
Startol az első kínai magán légitársaság
Márciusban kezdi meg működését Kínában az első magán légitársaság: az Okay Airways első repülését március 5-re tervezik.