A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac, ahol a Maruti Suzuki 25,3 százalékkal növelte profitját a júniussal zárult negyedévben éves összehasonlításban. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el.
A szeptemberrel záruló első üzleti félévre a Suzukinál összességében nulla profitot, az egész üzleti évre 5 milliárd jenes adózott eredményt jósoltak hétfőn. A bevételt az első üzleti félévben 1,1 ezer milliárd jenre, az egész üzleti évben 2,3 ezer milliárd jenre várják.
A márciussal zárult üzleti évben a Suzuki-csoport egészének adózott eredménye 65,8 százalékkal 27,4 milliárd jenre esett az előző évi 80,2 milliárd jenről. A csoport bevétele 14 százalékkal 3,005 ezer milliárd jenre csökkent az előző évi 3,502 ezer milliárdról.
A Suzuki csoport első üzleti negyedévi eredménye jobb volt, mint amit a piac várt. A Suzuki Japánban a negyedik számú autóipari csoport, és nagyobb riválisai közül a Honda és a Nissan is meglepte a piacot a múlt héten negyedéves profittal, rácáfolva a veszteségről szóló előrejelzésekre.
MTI/Menedzsment Fórum