Sok vállalatnál feszültségekkel jár a dolgozók teljesítményének mérése, illetve az arról adott visszajelzés. A problémát sok esetben a vezetők felkészületlensége, illetve a megfelelő módszertan hiánya okozza, írja elemzésében a Napi Gazdaság.
A cégek a teljesítmény mérésekor általában két alapvető hibát követnek el: az egyik probléma, hogy rossz az a mód, ahogy a teljesítménymérés rendszerét bevezették. Másrészt a menedzserek sok esetben nem rendelkeznek megfelelő képzettséggel, illetve empátiával ahhoz, hogy képesek legyenek egy dolgozó teljesítményéről objektíven beszélni.
További probléma, hogy a teljesítményértékelést gyakran mind a beosztottak, mind a vezetők szükséges rosszként kezelik, és nagy ellenállással fogadják. Nehézséget okoz az is, hogy az értékelések egy része nagyon szubjektív.
A teljesítmény mérése nem csupán egyszeri vagy alkalmi feladat: célszerű például naponta néhány szóval értékelni. A dicséret is akkor ér a legtöbbet, ha akkor adják, amikor van rá ok. A legjobb módszerek is csupán akkor használhatók, ha a vállalati kultúra megfelelő. Ezért mind a vezetőt, mind a beosztottat fel kell készíteni az értékelésre, hogy tudják, mi valójában a mérés célja.
Ha a teljesítmény mérése Damoklész-kardjaként függ a dolgozók feje felett, akkor azok mindent megtesznek majd azért, hogy az értékelési munkát elszabotálják, az eredményt megváltoztassák, olvasható a Napi Gazdaság cikkében.
Szabotázshoz vezethet a rossz munkahelyi értékelés
Sok vállalatnál feszültségekkel jár a dolgozók teljesítményének mérése, illetve az arról adott visszajelzés. A problémát sok esetben a vezetők felkészületlensége, illetve a megfelelő módszertan hiánya okozza, írja elemzésében a Napi Gazdaság.