Mint az Amicus érdekvédő szervezet korábban nyilvánosságra hozta, a Heathrow és a Gatwick repülőtéren gyakori volt a beosztottak lelki és fizikai zaklatása, valamint hogy a légiirányítókat, a mérnököket és a földi személyzetet egyaránt túlórázásra kényszerítették a feletteseik.
A széles körben elterjedt rossz bánásmód és a munkatársak egymással szembeni agresszív és fenyegető viselkedése ellen az érdekvédők vádjai szerint a vezetés nem tett semmit, bár számos esetben tudtak a történtekről. A BBA, a két érintett repülőtér tulajdonosa ennek nyomán úgy nyilatkozott, fellép a zaklatással szemben. Hogy elkötelezettségét bizonyítsa, a társaság már számos intézkedést életbe léptetett, emellett egy olyan zöld számot vezetett be, amit az elégedetlen munkatársai hívhatnak.
A segélyvonalakra a vártnál nagyobb számú hívás futott be, mintegy 150 repülőtéri és fedélzeti dolgozó panaszolta be mindössze két hét alatt felettesét vagy egyenrangú kollégáját. A legtöbb bántalmazásos eset - mint azt máshol is megfigyelték már - az etnikai kisebbségek tagjait és a nőket érintette. Egy fiatal nő például panaszt emelt kollégája ellen, aki fogdosta őt, ezek után 15 percre bezárták a többiek egy hűtőkamrába, hogy 'móresre tanítsák'. Egy fekete bőrű dolgozó arról számolt be, hogy kollégája ezzel fordult hozzá: 'Mi van, a dzsungelben nem tanítottak meg írni és olvasni?'
A szakértők szerint a bántalmazások és a rossz légkör igen rossz hatással volt a munkatársak moráljára, így a feletteseknek fel kellett volna lépniük a zaklatásos esetek ellen.
(Menedzsment Fórum)
Százötven dolgozó élt terrorban a brit reptereken
Az angliai Heathrow és a Gatwick repülőterek meggyötört munkatársai számára létrehozott segélytelefon-vonalak segítségével megdöbbentő történetekre derült fény.