Az otthoni internet elérés és a gyakoribb használat egyaránt előfeltétele az elektronikus kereskedelem fejlődésének. Ezen értékek kedvező változásai azonban még nem jelentik automatikusan a hazai e-kereskedelem mozgásba lendülését. A friss kutatások szerint az összlakosságnak csupán 0,5 százaléka vásárolt már az interneten. Mindez meg sem közelíti azt a kritikus tömeget, mely valódi alternatív csatornaként működtetheti az internetes kereskedelmet. Az on-line vásárlással kapcsolatos problémákat jól mutatja, hogy még az internet eléréssel rendelkezőknek is csupán 3,5 százaléka ízlelgette az új vásárlási formát. Az internetezők fenntartásai mellet persze ebbe belejátszik a még az on-line boltok szerény választéka is. Változatlanul érvényesül a tyúk-tojás effektus: A jelenlegi felhasználószám kevés ahhoz, hogy jól működhessen számos e-kerekedelmi vállalkozás, ugyanakkor még nem kínál elég gazdag a hazai e-boltok választéka ahhoz, hogy belépésre ösztönözze a még habozókat.
A statisztikai adatok javulása ellenére sincs még okunk a dicsekvésre. Miközben nálunk a 14 év feletti lakosság 10,7 százaléka használja rendszeresen az internetet, az európai átlag 20 százalék.
| Ország | Internet hozzáférők | Rendszeres internetezők |
| Szlovénia | 39% | 35.1% |
| Észtország | 32.4% | 25% |
| Csehország | 19.7% | 16.2% |
| Szlovákia | 15.5% | 11% |
| Magyarország | 16.3% | 10.7% |
| Lengyelország | 16% | 8% |
| Románia | 11.7% | 7.4% |
| Macedónia | n/a | 6% |
| Litvánia | n/a | 6% |
| Oroszország | 6% | 3.5% |
| Ukrajna | 6.1% | 3.2% |
| Szerbia | n/a | 3% |
| Franciaország | 25% | 17% |
| Egyesült Királyság | 47% | 38% |
| Olaszország | 28% | 25% |
| Ausztria | 50% | 44% |
| Németország | n/a | 46% |
| Izland | 78% | 71% |
| Finnország | 72% | 63% |
| Svédország | 75% | 64% |
Forrás: Magyar Online Monitor 2001/I. (NetSurvey)
