2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16.

Részletek és jelentkezés

A Netsurvey Internet-kutató Intézet legfrissebb adatai szerint a hazai internetezők száma ismét növekedésnek indult. Bár lemaradásunk a fejlett országokhoz képest még mindig jelentős, a csaknem kétévi stagnálás után a holtpontról való elmozdulás reménykedéssel töltheti el a hazai e-üzlet szereplőit.

Az otthoni internet elérés és a gyakoribb használat egyaránt előfeltétele az elektronikus kereskedelem fejlődésének. Ezen értékek kedvező változásai azonban még nem jelentik automatikusan a hazai e-kereskedelem mozgásba lendülését. A friss kutatások szerint az összlakosságnak csupán 0,5 százaléka vásárolt már az interneten. Mindez meg sem közelíti azt a kritikus tömeget, mely valódi alternatív csatornaként működtetheti az internetes kereskedelmet. Az on-line vásárlással kapcsolatos problémákat jól mutatja, hogy még az internet eléréssel rendelkezőknek is csupán 3,5 százaléka ízlelgette az új vásárlási formát. Az internetezők fenntartásai mellet persze ebbe belejátszik a még az on-line boltok szerény választéka is. Változatlanul érvényesül a tyúk-tojás effektus: A jelenlegi felhasználószám kevés ahhoz, hogy jól működhessen számos e-kerekedelmi vállalkozás, ugyanakkor még nem kínál elég gazdag a hazai e-boltok választéka ahhoz, hogy belépésre ösztönözze a még habozókat.

A statisztikai adatok javulása ellenére sincs még okunk a dicsekvésre. Miközben nálunk a 14 év feletti lakosság 10,7 százaléka használja rendszeresen az internetet, az európai átlag 20 százalék.


Internet hozzáférés és -használat a felnőtt lakosság %-os arányában
Ország Internet hozzáférők Rendszeres internetezők
Szlovénia 39% 35.1%
Észtország 32.4% 25%
Csehország 19.7% 16.2%
Szlovákia 15.5% 11%
Magyarország 16.3% 10.7%
Lengyelország 16% 8%
Románia 11.7% 7.4%
Macedónia n/a 6%
Litvánia n/a 6%
Oroszország 6% 3.5%
Ukrajna 6.1% 3.2%
Szerbia n/a 3%
Franciaország 25% 17%
Egyesült Királyság 47% 38%
Olaszország 28% 25%
Ausztria 50% 44%
Németország n/a 46%
Izland 78% 71%
Finnország 72% 63%
Svédország 75% 64%

Forrás: Magyar Online Monitor 2001/I. (NetSurvey)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!