2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Netsurvey Internet-kutató Intézet legfrissebb adatai szerint a hazai internetezők száma ismét növekedésnek indult. Bár lemaradásunk a fejlett országokhoz képest még mindig jelentős, a csaknem kétévi stagnálás után a holtpontról való elmozdulás reménykedéssel töltheti el a hazai e-üzlet szereplőit.

Az otthoni internet elérés és a gyakoribb használat egyaránt előfeltétele az elektronikus kereskedelem fejlődésének. Ezen értékek kedvező változásai azonban még nem jelentik automatikusan a hazai e-kereskedelem mozgásba lendülését. A friss kutatások szerint az összlakosságnak csupán 0,5 százaléka vásárolt már az interneten. Mindez meg sem közelíti azt a kritikus tömeget, mely valódi alternatív csatornaként működtetheti az internetes kereskedelmet. Az on-line vásárlással kapcsolatos problémákat jól mutatja, hogy még az internet eléréssel rendelkezőknek is csupán 3,5 százaléka ízlelgette az új vásárlási formát. Az internetezők fenntartásai mellet persze ebbe belejátszik a még az on-line boltok szerény választéka is. Változatlanul érvényesül a tyúk-tojás effektus: A jelenlegi felhasználószám kevés ahhoz, hogy jól működhessen számos e-kerekedelmi vállalkozás, ugyanakkor még nem kínál elég gazdag a hazai e-boltok választéka ahhoz, hogy belépésre ösztönözze a még habozókat.

A statisztikai adatok javulása ellenére sincs még okunk a dicsekvésre. Miközben nálunk a 14 év feletti lakosság 10,7 százaléka használja rendszeresen az internetet, az európai átlag 20 százalék.


Internet hozzáférés és -használat a felnőtt lakosság %-os arányában
Ország Internet hozzáférők Rendszeres internetezők
Szlovénia 39% 35.1%
Észtország 32.4% 25%
Csehország 19.7% 16.2%
Szlovákia 15.5% 11%
Magyarország 16.3% 10.7%
Lengyelország 16% 8%
Románia 11.7% 7.4%
Macedónia n/a 6%
Litvánia n/a 6%
Oroszország 6% 3.5%
Ukrajna 6.1% 3.2%
Szerbia n/a 3%
Franciaország 25% 17%
Egyesült Királyság 47% 38%
Olaszország 28% 25%
Ausztria 50% 44%
Németország n/a 46%
Izland 78% 71%
Finnország 72% 63%
Svédország 75% 64%

Forrás: Magyar Online Monitor 2001/I. (NetSurvey)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!