A mobiltelefonok elterjedésével rendkívül népszerűek lettek a mobilos letöltések, és a betelefonálós televíziós játékok is sikeresek, de a legnagyobb forgalmat a kiszavazós showműsorok generálják. A három Való Világ műsorban 20 millió szavazatot számláltak össze, a szavazások estéin akár 2-10-szeresére is nő a mobilszolgáltatók SMS-forgalma.
Ugyan pontos adatok nincsenek, de a becslések szerint az emelt díjas tartalomszolgáltatások piaca 2003-ban nyolcmilliárd, 2004-ben pedig 12 milliárd forint körül alalkult. Az összeg kilencven százalékát 8-10 meghatározó vállalkozás teszi zsebre, a maradékon több tucat, mások szerint több száz kisebb cég osztozik.
A Matáv és az IKO Production Kft. nemrég hozta létre az IKO-Matáv Holdingot, hogy az eddigieknél is jobban kihasználják a távközlés és a média együttműködésében rejlő lehetőséget. A holding az emelt díjas tartalomszolgáltatási piac 30 százalékát tudhatja magáénak.
A sokszor még borsos árú szolgáltatások minden szereplő számára kifizetődőek. Az infrastruktúrát adó távközlési cégek a hívás vagy SMS árának 25-50 százalékát tartják meg, a maradékon osztoznak a tartalomszolgáltatók és a távközlési hálózatokon kívüli berendezéseket biztosító társaságok.
Ma már a televíziós műsorok szinte mindegyike biztosít valamilyen emelt díjas szolgáltatást a nézői számára (például SMS-számot a vélemények elmondására, letölthető háttérképeket), és tavaly váltak igazán felkapottá a nagy pénznyereményeket ígérő telefonos játékok. Újabban a nyomtatott sajtó is érdeklődik az emelt díjas megoldások iránt, de az újságok más tartalmakat, például híreket is szeretnének így szolgáltatni, írja a Népszabadság.
Telefonos játékok és csengőhangok tizenkétmilliárd forintért
A normál tarifánál akár tízszer drágább telefonhívások néhány éve még egyet jelentettek a szextelefonokkal vagy a telefonos horoszkópokkal, és a közvélemény elítélte ezeket. Tavalyra viszont a becslések szerint már 12 milliárd forintosra nőtt az emelt díjas tartalomszolgáltatások piaca, írja a Népszabadság.