6p

Új felfogás jegyében született a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) jövő évi marketingterve, melyet kedden mutattak be. A tájékoztatón az nem derült ki, hogy mennyi pénzből gazdálkodhat jövőre a vállalat, ám azt hangsúlyozták, hogy a működési költségeket faragni fogják, és szakmai tevékenységre szeretnének költeni. Megszűnnek az eddigi tematikus évek, ehelyett Magyarország piaci sikerének zálogát a márkapozíciójának következetes kommunikációjában látják.

Az MT Zrt. új vezetése új filozófia jegyében képzeli el a turisták hazánkba csalogatását, melynek több eleme is lesz. A korábbi évekhez képest számos változást eszközölnek a társaság marketingtevékenységében, melyről kedden számoltak be. A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja, derült ki a szervezet keddi eseményén, ahol a szervezet jövő évi marketingterveit ismertették. Az idei szervezeti változások ellenére a társaság tevékenységének célja a jövőben is a külföldi és belföldi vendégéjszakák számának emelése, azaz a turisztikai költések növelése.

Kis szervezet, hatékony munka

Azt nem tették közzé, mekkora büdzsével dolgoznak majd, ám a közlemúltban a Fidesz szakpolitikusa, Bánki Erik, a parlament sport- és turizmus bizottságának elnöke úgy nyilatkozott, hogy 2011-ben 6,5 milliárd forintra emelhető a turisztikai marketingtámogatás. A politikus akkori észrevétele, mely szerint szeretnék, ha megújulna a MT Zrt., és az eddigi pazarló, bürokratikus, túlszervezett és jelentős létszámtöbblettel működő szervezet helyett egy rugalmas, a piaci viszonyokhoz alkalmazkodni képes, költséghatékony szervezet jönne létre, egybecseng a kedden bejelentett tervekkel. Mint a társaság közleményéből kiderült, az eredményes és költséghatékony működés jegyében a társaság csak olyan tevékenységeket végez vagy finanszíroz, melyek kitűzött üzleti céljai elérésére közvetlen hatással vannak. Ennek érdekében a nemzeti turisztikai szervezet minimalizálja a működésre fordítandó költségeket annak érdekében, hogy a szakmai tevékenységre minél több pénzt fordíthasson.

Magyarország márkát építenének

A kommunikáció legfontosabb változása, hogy a szervezet tervei szerint a marketingtevékenység középpontjába az érzelmi viszony megalapozása kerül, mely Magyarországot megkülönbözteti és előnybe hozza versenytársaival szemben. Márkázásának célja, hogy világos turisztikai alapfogalmat adjon magáról, illetve ennek apropóján érzelmi viszonyt alakítson ki a potenciális turistával. Hazánk turisztikai kínálata sokszínű, de nem tartalmaz emblematikus elemeket, ugyanakkor Magyarország a világ első öt, termálvízben leggazdagabb országa közé tartozik. A gyógy- és termálforrások az ország területének 80 százalékát lefedik.

Egyedülálló geológiai adottságunkra, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhatunk el, vélik az MT Zrt. szakemberei. Nem véletlenül választották – a kissé áthallásos – „Új Vizeken” címet a marketingtervnek. Újdonság, hogy a marketingtevékenység szakít a témaévek korábbi gyakorlatával is.

A küldő piacokhoz igazítják a kommunikációt

Változik az eddigi kommunikációs eszközök és csatornák használata is. Az MT Zrt. ezért az egyes célországokat két kategóriába – B2C, illetve B2B piacok – sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az ehhez képzett súlyozott mutatószám meghatározásánál figyelembe vette a vendégéjszakák számát és növekedési (csökkenési) ütemét, valamint az adott piac szervezett utazásainak arányát.

Jelentős számú egyéni turistát várnak majd többek között Ausztriából, Franciaországból, Németországból, Romániából, Egyesült Királyságból, és Olaszországból, így ezekben az országokban a lakossági kommunikáció kerül majd előtérbe. Ezzel szemben azokban az országokban - például az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában vagy Oroszországban -, ahonnan a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek, célravezetőbb az utazásszervezők megnyerése.

2010 októberig tény, novemberre és decemberre feltételezett adatokkal

A társaság az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a turistának szóló hungary.com, illetve itthon.hu oldalakkal.

Itthon tartanák a magyarokat

A belföldi stratégiai kommunikáció azokat veszi célba, akiknek van utazásra fordítható megtakarításuk, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik. A belföldi útra forgalomélénkítő akciós ajánlatokkal, de hosszú távon az üdülési csekk vagy rekreációs kártya mellett stratégiai kampányokkal is "el lehet csábítani" ezeket az embereket.

2010 októberig tény, novemberre és decemberre feltételezett adatokkal

A sok változás mellett megmaradnak az elmúlt években sikeresnek bizonyult turisztikai kezdeményezések (pl. Torkos Csütörtök, Fesztivál Programajánló), melyek központi népszerűsítését a jövőben is folytatja a társaság, erősebb médiajelenléttel, újszerű eszközökkel. Emellett a regionális programajánlók részletes tájékoztatást adnak az egyes régiók turisztikai kínálatáról.

A magyarországi konferenciaturizmus forgalmának növelése is fontos célja 2011-ben az MT Zrt.-nek, a társaság a konferenciaturizmus forgalmát 5 százalékkal szeretné növelni. Ennek jegyében már működő Konferencia Nagyköveti Program 2011. évi célkitűzése legalább három 500 és 2000 fő közötti, illetve tíz 500 fő alatti nemzetközi konferencia megszervezése. A már szintén bevezetett Sport Nagyköveti Program jövő évi célja 3 nemzetközi sportesemény rendezési jogának elnyerése.

A Magyar Turizmus Zrt. partnerszervezetekkel közösen egyedi feladatokat is ellát, 2011-ben ennek három kiemelt területe a légi marketing, a visegrádi országokkal való együttműködés, valamint Magyarország 2011. első félévi európai uniós elnöksége. Utóbbi kapcsán komoly reményeket táplál a szervezet, mivel ez az ország turisztikai bemutatkozására is lehetőséget teremt. A hat hónap folyamán adódó prezentációs lehetőségek kihasználásában a társaság a Külügyminisztériummal és egyéb társintézményekkel működik együtt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!