"A tőzsdére menetellel új növekedési lehetőséget teremtünk magunknak" - jelentette ki Joachim Hunold, a cég vezére. A kibocsátással legalább 350 millió euró tőkére kívánnak szert tenni, amelyből a kibocsátás költségeit leszámítva 290 millió euró forgóeszköz marad. Az újonnan tőzsdére kerülő papírok mellett a jelenlegi részvényesek is értékesítenek paketteket, amely azonban nem jelent bevételt az Air Berlinnek. A teljes kibocsátási érték becslések szerint 700 millió euró körül lesz.
A bevétel felét a már megrendelt új gépek beszerzésének finanszírozására, a fennmaradó részt pedig a járathálózat kibővítésének költségeire, valamint újrafinanszírozásra fordítja. Osztalékfizetést egyelőre nem tervez a társaság. Az értékpapír-tulajdonosok érdekvédelmét ellátó Deutsche Schutzvereinigung für Wertpapierbesitz (DSW) kritizálta a kibocsátásból a meglévő részvényesekhez befolyó összeg arányának nagyságát.
Az Air Berlin veszteséges év után viszi részvényeit a tőzsdére. Tavaly 115,9 millió eurós veszteséget ért el. A Morgan Stanley mellett a kibocsátás konzorciális főszervezőjeként közreműködő Commerzbank tanulmánya szerint az idén 50 millió euró körüli nyereségre számíthat a társaság.