A legfejlettebb országokban már nem az a kérdés, hogy alkalmazzák-e a többcsatornás marketinget, inkább az, hogy ezt saját fejlesztéssel, kész megoldások vásárlásával, vagy az on-line marketing szakértelem megvásárlásával (outsourcing) valósítsák-e meg.
Az IDC felmérése szerint jelenleg a vállalatok 53 százaléka az utóbbi megoldás mellett dönt és on-line marketing tevékenységét erre szakosodott vállalkozáshoz helyezi ki. Figyelmet érdemel, hogy e megoldás iránti fogékonyság nem csak cégről-cégre változik, de komoly eltérés figyelhető meg az egyes iparágak között is.
A felmérés megerősítette azokat a korábbi tapasztalatokat, mely szerint a B2C vállalatok szívesebben költenek a marketingre, mint a B2B cégek. (14 százalék eltérés.) Eltérés figyelhető meg a két szektor között a marketing tevékenység kihelyezéséhez (outsourcing) való viszonyban is. Míg a B2C cégek elsősorban meghatározott felhasználói szegmens tekintetében tapasztalattal rendelkező vállalkozókat keresnek, a B2B vállalatok általában a marketing technológiát a targetálás elé helyezik.
A különböző szegmensekben jelentkező, sokszor igen eltérő igények miatt különösen fontos, hogy az on-line marketing szolgáltatók jól megértsék a felhasználói igényeket.
A high-tech a nyerő
A Nielsen/NetRatings az on-line hirdetőket a "digital economy", a high-tech és a hagyományos kategóriákba sorolja. Vizsgálataik szerint a dot-com cégek problémája, hogy kevés felhasználót képesek egyszerre elérni (low reach), amit azután a hirdetés gyakori ismétlésével próbálnak kompenzálni. Ez azonban sok internetezőt untat, ami azután alacsony átkattintási arányt (CTR) eredményez. A high-tech cégek ezzel szemben nemcsak a legnagyobb elérésre (17,1) képesek, hanem az alacsony, 9,4 százalékos ismétlési arány mellett a legmagasabb (0,30 százalékos) CRT-t produkálják.
A Nielsen/NetRatings márciusi mérései szerint a hagyományos cégektől származott az on-line hirdetések nagyobbik hányada: a "top 100" hirdető közül 56 volt a "hagyományos" kategóriába sorolt vállalatok száma.
Új szereplők - növekvő költés
A korábbi évek bevett eljárása szerint a nehéz időkben a vezetők elsőnek a marketing költségvetést nyirbálták meg. Az internet ezt a szabályt is megváltoztatta.