2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábbi évek bevett eljárása szerint a nehéz időkben a vezetők elsőnek a marketing költségvetést nyirbálták meg. Az internet ezt a szabályt is megváltoztatta.

A legfejlettebb országokban már nem az a kérdés, hogy alkalmazzák-e a többcsatornás marketinget, inkább az, hogy ezt saját fejlesztéssel, kész megoldások vásárlásával, vagy az on-line marketing szakértelem megvásárlásával (outsourcing) valósítsák-e meg.

Az IDC felmérése szerint jelenleg a vállalatok 53 százaléka az utóbbi megoldás mellett dönt és on-line marketing tevékenységét erre szakosodott vállalkozáshoz helyezi ki. Figyelmet érdemel, hogy e megoldás iránti fogékonyság nem csak cégről-cégre változik, de komoly eltérés figyelhető meg az egyes iparágak között is.

A felmérés megerősítette azokat a korábbi tapasztalatokat, mely szerint a B2C vállalatok szívesebben költenek a marketingre, mint a B2B cégek. (14 százalék eltérés.) Eltérés figyelhető meg a két szektor között a marketing tevékenység kihelyezéséhez (outsourcing) való viszonyban is. Míg a B2C cégek elsősorban meghatározott felhasználói szegmens tekintetében tapasztalattal rendelkező vállalkozókat keresnek, a B2B vállalatok általában a marketing technológiát a targetálás elé helyezik.

A különböző szegmensekben jelentkező, sokszor igen eltérő igények miatt különösen fontos, hogy az on-line marketing szolgáltatók jól megértsék a felhasználói igényeket.

A high-tech a nyerő

A Nielsen/NetRatings az on-line hirdetőket a "digital economy", a high-tech és a hagyományos kategóriákba sorolja. Vizsgálataik szerint a dot-com cégek problémája, hogy kevés felhasználót képesek egyszerre elérni (low reach), amit azután a hirdetés gyakori ismétlésével próbálnak kompenzálni. Ez azonban sok internetezőt untat, ami azután alacsony átkattintási arányt (CTR) eredményez. A high-tech cégek ezzel szemben nemcsak a legnagyobb elérésre (17,1) képesek, hanem az alacsony, 9,4 százalékos ismétlési arány mellett a legmagasabb (0,30 százalékos) CRT-t produkálják.

A Nielsen/NetRatings márciusi mérései szerint a hagyományos cégektől származott az on-line hirdetések nagyobbik hányada: a "top 100" hirdető közül 56 volt a "hagyományos" kategóriába sorolt vállalatok száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!