3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Forgalomba állt hétfőn a Budapest-Vácrátót-Vác és a Budapest-Vác-Szob vonalakon a MÁV-START huszonegyedik új elővárosi Flirt motorvonata, ezzel a 42 villamos motorvonat gyártására szerződött svájci Stadler Bussnang AG járműveinek fele már közlekedik, a beszerzésből származó összes motorvonatot legkésőbb 2015. szeptember végéig átadják - közölte Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a MÁV és a GYSEV közös közleményben.

A MÁV-START Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzés nyertesével 2013-ban megkötött szerződés értelmében a Stadler Bussnang AG svájci járműgyártó 42 elővárosi vagy regionális villamos motorvonatot gyárt a vasúttársaság számára.

A MÁV-START új elővárosi vonatai akadálymentesített járművek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük óránként 160 kilométer. A motorvonatok korszerű utas-tájékoztató rendszerrel felszereltek, légkondicionáltak, utasterük kerekesszékek és kerékpárok fogadására alkalmas. A járműveken WiFi szolgáltatás érhető el, a mobiltelefonok és laptopok hálózati csatlakozókról tölthetők. A motorvonatokkal a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác, Budapest-Cegléd-Szolnok, és a villamosítás befejezése után a Budapest-Esztergom vasútvonalakon találkozhatnak majd az utasok.

Miután a további 21 jármű is megérkezik, a MÁV-START kötelékében összesen 102 korszerű Flirt motorvonat fog közlekedni. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd ebből a típusból kiállítani.

A meglévő motorvonatok kiemelkedő megbízhatóságuk mellett öt év és negyvenmillió megtett kilométer alatt hétmilliárd forint értékű villamos energiát takarítottak meg a vasúttársaságnak. A korszerű elővárosi motorvonatok népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott 6-12 százalékkal is nőtt az utasszám - közölték.

A közös beszerzési eljárással indult projekt részeként a GYSEV Zrt. által megrendelt hat motorvonat közül három már 2014 őszén megérkezett, március végéig a másik három jármű is forgalomba áll a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd és a Sopron-Győr vonalakon.

A közös közleményben Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kiemelte, hogy a MÁV-START elővárosi flottája az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával bővül, a nagyprojekt 220 millió eurós támogatását 2015 januárjában hagyta jóvá az Európai Bizottság. A fejlesztési tárca a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további motorvonatok forgalomba állítását tervezi a következő években. A MÁV-START várhatóan tavasszal újabb 21 korszerű jármű beszerzésére indíthat közbeszerzési eljárást - fűzte hozzá a közleményben az államtitkár.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!