Pfohl professzor szerint nemcsak a hálózatüzemeltetőknél rajzolódik ki oligopolisztikus (néhány nagyvállalat uralma egy egész ágazat fölött) szerkezet, hanem a szerződéses logisztikában is. A Transport Intelligence felmérése szerint jelenleg az európai konktrakt-logisztika öt hatalmasa (Exel, TNT Logistics, Wincanton/P és O, Danzas és Hays a piac 23 százalékát uralja.
A logisztika fejlődésének fő motorja az outsourcing, azaz erőforrás-kihelyezés (pl. a vállalat számára nem gazdaságos munkák kiadása magánvállalkozásba). Az IKB Bank becsléséből kiviláglik: a szerződéses logisztikai piac mellett a termeléshez nagyon közeli inhouse-szolgáltatások erőforrás-kihelyezése is növekszik. Pfohl professzor felhívta a figyelmet a logisztikai szolgáltatókkal szembeni nagy követelményekre ezen a területen. Végül is az ipari és kereskedelmi cégek 36 százaléka kevésbé sikeresnek vagy értékelhetetlennek minősítette a saját erőforrás-kihelyezési projektjét. Pfohl meggyőződése: még nagyon sok a teendő a szolgáltatóknál a tevékenységük optimalizálására.
Forrás: Magyar Közlekedés
Veszély fenyegeti a kelet-európai vasúti áruszállítást
Tetemes forgalomnövekedéssel számolnak a közép- és kelet-európai vasutak az Európai Unió keleti bővítése után. Csakhogy a valóság ennek éppen a fordítottja lesz - ezekkel a szavakkal foglalta össze dr. Martin Dürr az A. T. Kearney vállalati tanácsadó cég vezető munkatársa annak a tanulmánynak a lényegét, amelyet a Darmstadti Egyetem Logisztikai Intézete és a Német Logisztikai Akadémia által szervezett szakmai konferencián ismertetett a részvevőkkel.