
"Minden olyan piacon, ahol megjelenünk, piacvezetővé szeretnénk válni" - közölte az eseményen Váradi. Tájékoztatása szerint a Wizz Air Lengyelországban és Magyarországon már most a diszkontpiac élén áll. Míg utóbbi szegmensben hazánkban 26, a lengyeleknél pedig 40 százalékos részesedéssel rendelkezik, addig a teljes légiközlekedési piacot tekintve itthon 8, Lengyelországban pedig 12 százalékos szeletet tudhat magáénak.
A vezérigazgató hozzátette: évente 50 százalékkal kívánják növelni az utasok számát, ezen belül a budapesti piacon 10 százalékos bővüléssel számolnak. 2006-ban 3 millió utast tűztek ki célul, három éven belül pedig már évi 6 millió ügyfelet szeretnének szállítani. "A növekedés alapjai le vannak fektetve" - tette hozzá. A társaság rövidesen újabb járatokat, illetve járatbővítéseket jelent majd be.

Váradi: nagy fordulat kellene a BA-nál
Szerinte a Budapest Airport Rt. (BA) gátja a hazai légiipar fejlődésének: a szolgáltatás színvonalához képest magas díjak miatt a főváros versenyhátrányba fog kerülni a környező országokhoz képest. "A BA legnagyobb problémája a légitársaságok szempontjából, hogy monopolhelyzetben van a budapesti piacon, s ennek következtében rosszabb minőséget magasabb áron tud árulni" - válaszolta az mfor.hu kérdésre.
"Soha nem voltunk elégedettek a szolgáltatásaikkal, s most sem vagyunk azok. Ráadásul az általunk használt légikikötők közül Ferihegy az egyik legdrágább. Ezen a téren hatalmas fordulatra lenne szükség" - tette hozzá lapunknak. Úgy véli: a magas áraknak tudható be, hogy míg Lengyelországban idén nyáron duplázódik a fapadosok által kínált kapacitás az egy évvel korábbihoz képest, addig Budapesten 5 százalékkal csökken.
BA: folyamatosan csökkentjük a díjakat"Valóban az egyik legdrágább légikikötő vagyunk Közép-Európában, ezért határoztunk úgy, hogy jelentősen csökkentjük árainkat. Január 1-ig visszamenőleg átlagosan 5 százalékkal vittük lejjebb a leszállási díjakat és a reptéri illetékeket" - nyilatkozta az MTI-nek Szollár Domokos, a BA Rt. szóvivője. Hozzátette: ennek eredményeként a légitársaságok várhatóan 1,3 milliárd forinttal fizetnek kevesebbet idén a repülőtér használatáért. Szerinte a BA által előterjesztett árcsökkentés háromszorosa annak, amit a 2005-ben meghirdetett vonatkozó kormányrendelet előír.
A szóvivő kiemelte: eltökéltek abban, hogy a régióban jelenleg legdrágábbnak számító Ferihegyet a legversenyképesebb légikikötővé alakítsák. Emiatt évről évre csökkenteni fogják a díjakat, és növelni kívánják a szolgáltatások minőségét.
Az alacsony költségstruktúra a nyerőVáradi kérdésre válaszolva úgy vélekedett: a piaci konszolidáció a következő években nem csak a diszkont-, hanem a hagyományos légitársaságok között is végbe fog menni. "Magyarországnál erősebb országok - Svájc, Belgium, Hollandia - sem voltak képesek arra, hogy eltartsanak egy nemzeti légitársaságot" - hangsúlyozta. A szelekció már elindult, ezt csődök, összeolvadások és felvásárlások jelezték az elmúlt években.

Kifejtette: az a légitársaság kerül majd ki győztesen a versenyből, amelyik a legalacsonyabb költségstruktúrával képes dolgozni. Szerinte a Wizz Air 25-30 százalékkal kisebb költséggel "állít elő egy széket", mint versenytársai. Úgy véli: általában a Wizz Air jegyei a legolcsóbbak a régióban. Az alacsony ár pedig stimulálja a piacot, például olyan rétegeket is képesek ezáltal elcsábítani, amelyek eddig nem engedhették meg maguknak a repülést.
A Váradi Józseffel a fenti témákban készült exkluzív, részletekbe menő interjúnkat a hét folyamán olvashatják az mfor.hu-n! Wéber BalázsMenedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Újabb géppel bővült a Wizz Air flottája SkyEurope kontra WizzAir: egynek buknia kell? Fapadosok szorongatják a Malévet Beáldozta londoni járatát a SkyEurope SkyEurope: csak egy fapados marad állva térségünkben