"A TV2 vezetése ma hivatalosan is bejelentette a dolgozóknak, hogy az eddigi német tulajdonos, az ProSiebenSat1-csoport eladja az országos kereskedelmi csatornát" - tudta meg az index.hu.
A portál információi szerint a mostani nagy bejelentésen Simon Zsolt azt mondta el, hogy ő maga vette meg a csatornát a TV2 gazdasági igazgatójával Yvonne Dederick-kel közösen. Az index.hu szerint Simon is elismerte, hogy nincs ekkora magánktőkéjük, de hogy milyen befektetői csoportokkal működik együtt, azt nem árulta el. Annyit közölt, hogy a mögötte álló cég magyar tulajdonosi háttérrel rendelkezik. Arról, hogy mennyit ér a TV2, Simon szintén nem beszélt. (Simonnal 2012 őszén készített az mfor.hu interjút, melyet itt érhet el.)
A TV2 értékesítése már többször felmerült az utóbbi időben. Májusban a hvg.hu írt arról, hogy a Simicska Lajos–Nyerges Zsolt páros heteken belül megveheti a második legnézettebb kereskedelmi csatornát, majd novemberben a Figyelőnek voltak "tuti" információi arról, hogy egy olyan kínai cég lehet a vevő, mely magyar tulajdonossal rendelkezik, sőt korábban állítólag az RTL Klubért is versenyben volt.
Az üzlet nem mentes a háttérben zajló politikai szándékoktól sem, amire Simon mostani titkolózása csak rátesz egy lapáttal. Az index.hu a Magyar Narancsra hivatkozva azt írja, hogy a vezérigazgató felesége által üzemeltetett könyvesbolt hivatalos kopogtatócédula-gyűjtő helye volt 2010-ben a Fidesznek, így a portál a Simonék mögött álló céget Fidesz-közelinek valószínűsíti. Az index szerint a TV2 eddig is jó kapcsolatokat ápolt a kormánypárttal: erre utal az is, hogy a 2010-es választásokat követően a csatorna új állást kreált, hírpolitikai tanácsadónak felvette az addig a HírTv-ben dolgozó Pindroch Ferencet.
A ProSiebenSat1-csoport eladási szándéka egyébként nem igazán meglepetés. A válságot követően meredeken visszaesett a reklámpiac, és ahogy arra idén tavasszal rámutattunk, a televíziók reklámbevétele tavaly a 2005-höz képest nominálisan is 20 százalékos mínuszban volt. (Lásd: Mikor reccsennek a magyar tévécsatornák? Meddig bírják?).
Ráadásul a TV2 az elmúlt időszakban folyamatosan veszített teret az RTL-lel szemben, így nem csoda, hogy 20 milliárd forintnyi friss tőkére volt szüksége a társaságnak az elmúlt 3 év közel 18 milliárdos veszteségét követően.
Az értékesítési folyamatot természetesen katalizálhatta az Orbán Viktor által májusban "belengetett" reklámadó is, amelyet már júliustól bevezettek volna, és elsősorban az RTL Klubot, illetve a TV2-t sújtotta volna. Az új teher aztán ősszel lekerült a terítékről, amely Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint a szövetségük és a kormány között folytatott párbeszédnek az eredménye.
mfor.hu