- Milyen jövőt lát a magyar kereskedelem, illetve logisztika előtt az Európai Unióban?
- Nem hiszem, hogy az elosztásban van még hely egy "klasszikus", új szereplő számára. A kereskedelem tehát jól strukturált és lefedett. A szereplők harcát a szolgáltatás és az árak versenye dönti majd el. Az Auchannak megvan az az előnye, hogy olcsó árakon, kis raktárkészlettel dolgozik. A logisztikát tekintve viszont kevesen vannak, akik megfelelő tapasztalattal és háttérrel rendelkeznek.
A következő években nagy változások lesznek a magyar FMCG logisztikai piacon. Amennyiben iparról beszélünk, a logisztikának viszonylag könnyű dolga van, hiszen 95 százalékban előre meghatározható, mi kell a gyártáshoz. Ezzel szemben a kereskedelemben csak 50 százalékban lehet előre meghatározni, mire lesz szükség. Ki tudja előre, milyen lesz az idő, mit kíván a vásárló?
A kereskedelmi logisztika egy sokkal bonyolultabb terület. Ebben a szegmensben most csak három olyan céget tudok felsorolni - az Exelt, a Rynartot és a Wincantont -, amelyek rendelkeznek megfelelő háttérrel és tapasztalattal.
Forrás: SCM Plusz
Logisztikában is a maga útját járja az Auchan
Logisztikát tekintve az Auchan más megoldás mellett tette le a voksát, mint a többi hipermarketlánc. Amíg a Tesco saját logisztikai megoldást épített ki, addig a cég egy outsorcing partnert, a Tibbett & Brittent választotta ezen feladatok megoldására. Az eltérést az Auchan ellátási lánc igazgatója, Francois Le Joncour szerint a szemléletbeli különbség okozza.