A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények szerint számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket, a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem. A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek közúton.
Egy bizonyos "Bit 15" funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A "Slipguard" funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon és mikor forgalomban.
A Bild vasárnapi száma szerint a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken. A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.
A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bild lapnak, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal. "A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek és az ügyben vádemelésre nem került sor" - fogalmazott.