3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A keresőoptimalizálás terén a linképítés még mindig nagyon fontos mozzanat, ha szeretnénk elérni a weboldalunk számára előkelő helyezést a találati listán. A hagyományos linképítésnél azonban már sokkal többre van szükség.

Kezdjük az elején! Mire is jó a link?

A link fogja a keresőmotorok - mint amilyen a Google - számára elősegíteni, hogy a weboldalunk látható és bejárható legyen. A link segítségével adunk hitelességet az oldalunknak, valamint a weboldalunk aloldalainak is javulhat a helyezése. Az aloldalakon elhelyezett linkeket webhelylinkeknek vagy sitelinkeknek nevezhetjük. A szövegekben elhelyezett horgonyszöveg (azok a szavak, amikre a link kerül) nyújt tájékoztatást a Google számára arról, hogy a weboldalunknak, illetve a céloldalnak mi a témája.

Több típusa létezik a linkeknek

A linkeknek két nagy csoportja van: a külső és a belső linkek. Mindkettőnek van szerepe a keresőoptimalizálás terén. Különböző link típusokról beszélhetünk akkor is, mikor azt vizsgáljuk, hol helyezkedik el a weboldalon a link. Jelen esetben a belső linkek érdekesek, azokat vizsgáljuk meg kicsit részletesebben.

A belső linkek

A horgonyszöveget arra használjuk, hogy szöveges módon fogalmazzuk meg, miről is fog szólni az adott linkelt oldal. A keresőoptimalizálásban fontos szerepe van, mert a keresőrobotnak támpontot ad, hogy az oldalunk pontosan mivel is foglalkozik. A belső linkek használatával a Google robotjai számára könnyebben bejárhatóvá tehetjük az oldalt, illetve a látogatót is segíthetjük az oldalon belüli navigációban. A Google Search Console feltünteti azt, hogy a weboldalunk aloldalait csak akkor jeleníti meg a találati listában, ha azokon az oldalakon hasznos információkat találhatnak a keresők.

De mint mindent, ami a SEO-val kapcsolatos, a belső linkek építését sem szabad túlzásba vinni. A keresőmotorok ugyanis leginkább az oldalunk tartalmát vizsgálják, utána veszik figyelembe az oldalunkon található egyéb linkelhető oldalakat.

Az oldal erősségét tehát mi fogja befolyásolni? Az oldalra mutató linkek, amelyeket a szövegkörnyezetből ismer fel a kereső. Ha a hivatkozó kifejezést sikerült jól és relevánsan megválasztani, akkor az oldalunk erősödik. Fontos azonban figyelni arra, hogy ha teljesen irreleváns linkeket és horgonyszöveget használunk, úgy nem számíthatunk jelentős eredményekre. Vagyis a helyes belső link, a helyes szerkezeti egység elhelyezése befolyásolja a keresőoptimalizálás kimenetelét.

A webhelylinkről

Cégeknél és bizonyos márkák esetében, ha a felhasználók keresnek egy konkrét kifejezést, a találati listában a weboldalunk és a weboldalunk egyes aloldalai is megjelenhetnek. Ha az adott aloldalra 80-95%-ban kattintanak, akkor az az oldal saját webhelylinket kaphat.

Fontos az, hogy minél speciálisabb elnevezést használunk, annál nagyobb esélyünk van megkapni a webhelylinket. A webhelylink megállapítása egy automatikus folyamat, nem szólhatunk bele a végeredménybe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!