Kezdjük az elején! Mire is jó a link?
A link fogja a keresőmotorok - mint amilyen a Google - számára elősegíteni, hogy a weboldalunk látható és bejárható legyen. A link segítségével adunk hitelességet az oldalunknak, valamint a weboldalunk aloldalainak is javulhat a helyezése. Az aloldalakon elhelyezett linkeket webhelylinkeknek vagy sitelinkeknek nevezhetjük. A szövegekben elhelyezett horgonyszöveg (azok a szavak, amikre a link kerül) nyújt tájékoztatást a Google számára arról, hogy a weboldalunknak, illetve a céloldalnak mi a témája.
Több típusa létezik a linkeknek
A linkeknek két nagy csoportja van: a külső és a belső linkek. Mindkettőnek van szerepe a keresőoptimalizálás terén. Különböző link típusokról beszélhetünk akkor is, mikor azt vizsgáljuk, hol helyezkedik el a weboldalon a link. Jelen esetben a belső linkek érdekesek, azokat vizsgáljuk meg kicsit részletesebben.
A belső linkek
A horgonyszöveget arra használjuk, hogy szöveges módon fogalmazzuk meg, miről is fog szólni az adott linkelt oldal. A keresőoptimalizálásban fontos szerepe van, mert a keresőrobotnak támpontot ad, hogy az oldalunk pontosan mivel is foglalkozik. A belső linkek használatával a Google robotjai számára könnyebben bejárhatóvá tehetjük az oldalt, illetve a látogatót is segíthetjük az oldalon belüli navigációban. A Google Search Console feltünteti azt, hogy a weboldalunk aloldalait csak akkor jeleníti meg a találati listában, ha azokon az oldalakon hasznos információkat találhatnak a keresők.
De mint mindent, ami a SEO-val kapcsolatos, a belső linkek építését sem szabad túlzásba vinni. A keresőmotorok ugyanis leginkább az oldalunk tartalmát vizsgálják, utána veszik figyelembe az oldalunkon található egyéb linkelhető oldalakat.
Az oldal erősségét tehát mi fogja befolyásolni? Az oldalra mutató linkek, amelyeket a szövegkörnyezetből ismer fel a kereső. Ha a hivatkozó kifejezést sikerült jól és relevánsan megválasztani, akkor az oldalunk erősödik. Fontos azonban figyelni arra, hogy ha teljesen irreleváns linkeket és horgonyszöveget használunk, úgy nem számíthatunk jelentős eredményekre. Vagyis a helyes belső link, a helyes szerkezeti egység elhelyezése befolyásolja a keresőoptimalizálás kimenetelét.
A webhelylinkről
Cégeknél és bizonyos márkák esetében, ha a felhasználók keresnek egy konkrét kifejezést, a találati listában a weboldalunk és a weboldalunk egyes aloldalai is megjelenhetnek. Ha az adott aloldalra 80-95%-ban kattintanak, akkor az az oldal saját webhelylinket kaphat.
Fontos az, hogy minél speciálisabb elnevezést használunk, annál nagyobb esélyünk van megkapni a webhelylinket. A webhelylink megállapítása egy automatikus folyamat, nem szólhatunk bele a végeredménybe.