Az uniós versenyhatósághoz fordulhatnak a kis hazai töltőáállomás-üzemeltetők a Mol tavalyi eljárása miatt – tudta meg a Népszava Egri Gábortól, a nagy láncokhoz nem tartozó egységek képviseletét ellátó Független Benzinkutak Szövetsége (FBSZ) elnökétől.
Pénteki közgyűlésükre már elkészült egy, a kérdést alaposan feldolgozó jogi elemzés. Ez alapján tagságuk később dönt, panaszukkal – cégenként – az EU versenyfelügyeletéhez fordulnak-e. Az ügyet annak határokon túlnyúló összefüggései miatt terjesztenék brüsszeli szintre.
A probléma hátterében az állt, hogy a nagykereskedelmi árstop bevezetése után az importőrök nem hoztak Magyarországra üzemanyagot. Ezután a Mol – úgymond önként – átvállalta az eddig külföldről ellátott kis kutak kiszolgálását. Mindazonáltal a kapcsolatfelvétel nem bizonyult zökkenőmentesnek. A kis kutak saját bevallásuk szerint csak vontatottan kaptak szerződéstervezeteket. Ráadásul a Mol azt is nyilvánvalóvá tette: jogszabályba foglalt szerződéskötési kötelezettségük nem jelenti azt, hogy a megrendelt mennyiséget maradéktalanul le is kell szállítaniuk. Szintén kiderült, hogy míg a Mol „hagyományos” kiskereskedelmi vevőinek maga biztosított tankerautót, addig „új” ügyfeleinek a szállítást maguknak kellett megszervezniük.