A koronavírus a karácsonyi bevásárlást is megváltoztatta
Azt túlzás lenne állítani, hogy a nagyáruházak és a plázák konganak az ürességtől, de a koronavírus ezen a területen is érezteti a hatását. Az ünnepi bevásárlást a fogyasztók nem a megszokott módon intézik.
A járványban megbetegedők száma világszerte újabb rekordokat dönt, amire reagálva számos országban vezetnek be újabb szigorításokat. Így sokan még ha akarnának sem feltétlen tudnak a megszokott módon készülni az ünnepekre. Magyarországon ugyan csak a korábban bevezetett szabályozást hosszabbították meg január 11-ig, de az Operatív Törzs egyik arca, Müller Cecília több alkalommal is hangsúlyozta, hogy az emberek az idei karácsonyi szezonban kerüljék a nagyobb áruházakat és bevásárlóközpontokat, helyette inkább az inkább az internetes boltokban vásároljanak.
Sutba dobott lojalitás
Függetlenül attól, hogy óvatosságból vagy a tiltások miatt, de a járvány világszerte megváltoztatta a vásárlói szokásokat. A Mckinsey napokban publikált elemzése szerint finoman szólva is forradalmi folyamatok zajlanak a kiskereskedelmi szektorban. Az egyik döbbenetes szám, amit a tanácsadó vállalat kutatása kiemelt, hogy a fogyasztók 40 százaléka próbált ki új márkákat a világjárvány idején, ráadásul a felmérés szerint ez a fajta nyitottság az ünnepi vásárlás időszakában is folytatódik. A fogyasztók mindössze 12 százaléka jelezte, hogy ugyanazoktól a kiskereskedőktől és márkákból vásárol, mint tavaly.

A megkérdezett kereskedők abban hisznek, hogy a személyre szabott kínálat és a közösségi médiás elkötelezettség a két legfontosabb szempont, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy megtartsák a korábbi ügyfeleke és újakat nyerjenek meg. Míg a vásárlók szerint egy jó közösségi médiás kampány a válaszadók 31 százalékát ösztönözné vásárlása. A potenciális vásárlók negyede mondta azt, hogy a személyre szabott kampányok adhatnak lökést a vásárláshoz.
Már novemberben megkezdődött a versenyfutás
A szakértők szerint az idei évben nem lesz megszokott látvány az egymás lábát taposó tömeg, ehelyett olyan emberek is a neten keresnek ajándékot, akik korábban a fizikai boltokat részesítették előnybe.
Email-címe megadása után választhat előfizetői csomagjaink közül.
Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat