4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vasárnap véget ért labdarúgó Európa-bajnokság két dolgot is bizonyított, az egyik, hogy az emberek szeretik az izgalmas, jó meccseket. A másik, hogy ha mindezt a magyar válogatott szállítja nekik, akkor olyanok is leülnek a tévé elé, akik egyébként nem néznének focimeccset.

Az Európa-bajnokság alatt, a korábbi hetekben beszámoltunk arról, hogy az első mérkőzések tévés nézettsége hogyan alakult, ahogy arról is írtunk milyen érdeklődést generált a magyar válogatott debütálása, majd a mindent eldöntő Németország elleni találkozó.

Ebből a szempontból érdemes megnézni, hogy az Eb csúcsát jelentő elődöntők és a finálé nézettsége milyen számokat hozott. Az összehasonlításban ezúttal is okoz némi nehézséget, hogy a méréseket végző Nielsen az egyes adások számait adta meg. Míg az elődöntők esetében a közvetítés gyakorlatilag csak a mérkőzésre korlátozódott, addig a döntő esetén az azt megelőző rövidebb záróceremónia, illetve a díjátadó is szerepelt. Ugyanakkor az MTVA kiadott a döntőre vonatkozó adatokat, amelyek révén viszonylag jól összevethetőek az egyes mérkőzések.

A hivatalos közönségmérést végző Nielsen statisztikái szerint az elődöntők közül az Anglia-Dánia mérkőzés egyértelműen nagyobb érdeklődést generált, igaz ebben talán az is közrejátszott, hogy az a hosszabbításban eldőlt, és ennek köszönhetően a közvetítés a másik találkozónál bő 20 perccel rövidebb volt. Miután mindkét találkozó hétköznap volt, talán volt annak jelentősége, hogy az angol meccset követők a fentieknek köszönhetően éjfél előtt ágyba bújhattak. Erre a szerdai találkozóra egyébként a teljes lakosság esetén (4 év felettiek) 940 ezren voltak kíváncsiak, ami a tévé előtt ülők közel 30 százalékát jelentette. Az olasz-spanyol találkozó ennél 90 ezerre kevesebb nézőt tudott felmutatni, azt 851 ezren követték, ami 28 százalékos közönségaránynak felelt meg.

Ha az elődöntők statisztikáit a 18-49 évesek esetén nézzük, akkor az olasz meccs esetén 357 ezer nézőről és 31,4 százalékos közönségarányról beszélhetünk. Az angolok találkozóját a kereskedelmi célcsoportból 406 ezer ember követte, ami azt jelenti, hogy a tévé előtt ülők 34 százaléka kapcsolt az M4 Sportra.

Vasárnap este több mint 1,3 millióan nézték az M4 Sporton a labdarúgó Európa-bajnokság döntőjét. Ez egyébként a készülékek előtt ülők közel 33 százaléka volt. A 18-49-es korcsoportban 443 ezer nézőről és 35,4 százalékos közönségarányról beszélhetünk.

A Németország-Magyarország mérkőzés még a döntő nézettségét is verte (Fotó: MTI/Kovács Tamás)
A Németország-Magyarország mérkőzés még a döntő nézettségét is verte (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Mindez pedig azt eredményezte, hogy az Eb legnézettebb találkozója a 2-2-es döntetlennel végződött Németország-Magyarország lett, amelynek 1 751 699 nézője volt. Érdemes megjegyezni, hogy ezzel egyben az év legnagyobb nézettséggel büszkélkedő televíziós műsora lett, míg a kontinensbajnokság döntője 2021 második legnézettebb tévés programja lett.

A döntőt egyébként nem csak hagyományos módon nézték sokan, de a csatorna weboldalán keresztül elérhető streamen is. Az összecsapást az m4sport.hu weboldalon 121 295 fő kísérte figyelemmel a közvetítést, akik 326 306 videóindítást kezdeményeztek. (Utóbbi kapcsán a korábbi cikkeinkben megjegyeztük, hogy azért az nem egyértelmű, hogy sokan voltak, akik például technikai hiba miatt csatlakoztak többször a közvetítésbe, vagy sokan menet közben kikapcsolták a streamet.)

A torna során egyébként a közmédia sportcsatornája kimagasló számokat produkált, és rendre verte a nagy kereskedelmi csatornákat is.

Az Európa-bajnokság ideje alatt a teljes napot vizsgálva az M4 Sport tizenegy alkalommal volt a legnézettebb csatorna Magyarországon, amennyiben csak az esti, 18.30 és 22.00 óra közötti idősávra szűkítjük a vizsgált időszakot, akkor tizenhét napon volt piacvezető.  (Érdemes megjegyezni, hogy az általánosan elfogadott szakmai elvek alapján a főműsoridő a 19-23 óra közötti intervallum, így ezek az adatok nem összevethetők.)

Ugyanakkor a múlt héten a fent elemzett három mérkőzésnek köszönhetően azok napjain az M4 Sport bőven verte a kereskedelmi tévéket a 18-49-es korcsoportban, főműsoridőben. Sőt a 19-23 óra közötti időszakot tekintve heti átlagban is a legnézettebb csatornának számított. Persze ez az Eb korábbi szakaszában is jellemző volt, amit alátámaszt, hogy a csatornán sugárzott 45 élő mérkőzés közül 38 esetében volt a legnézettebb az M4 Sport a találkozók ideje alatt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!