4p

A főműsoridős időszakban minden este az RTL Klub nyerte fölényesen a nézettségi versenyt, pedig a TV2, előzetesen úgy tűnt, komoly arzenállal indul harcba az év végén. Ezzel szemben nem csak a hétköznapokon, de immár vasárnap sem sikerült tartaniuk a tempót.

A TV2 hiába indított erősnek tűnő programokat, így a Mintaapák című sorozatot vagy Majka új vetélkedőjét, a Nyomd a gombot, tesót, ezeknek nem volt esélyük az RTL Klubon futó Konyhafőnök VIP-val szemben. A főzős műsor olyan csúnyán verte a TV2 vetélkedőjét, hogy a csatorna a múlt héten már nem is az eredeti 20:30 körüli kezdési időponttal sugározta, hanem későbbi idősávba tolta el. Más kérdés, hogy az így a helyére kerülő Újratervezés című reality sem tudta megváltani a világot, sőt, talán még a Nyomd a gombot, tesónál is kicsit gyengébb számokat hozott. Külön fájdalom lehet a csatornának, hogy a későbbi időpont ellenére Majka műsora sem tudott nagyobb közönségarányt elérni, a vetélkedő egy erős kábeltévés műsor számait hozta, miközben a gyártási költségek alapján nem egy "futottak még kategória".

Miután egy héttel korábban véget ért a Sztárban sztár leszek, most új program debütált a vasárnap esti időszakban. A látványos díszletek közötti fogócskázás több, más piacon a nézők kedvence lett, de itthon, az első adás számait nézve, úgy tűnik, nem fog áttörést hozni. A Catch – Úgyis utolérlek csak az egyébként gyengén teljesítő RTL-es sorozatnak, a Jófiúknak tudott méltó ellenfele lenni, a konkurencia mozifilmje, a Fekete párduc viszont már simán verte a vetélkedőt.

Az RTL-t nem tudták elkapni a Catch-csel (Fotó: TV2)
Az RTL-t nem tudták elkapni a Catch-csel (Fotó: TV2)

Ezek alapján nem meglepő, hogy az RTL Klub mind a hét estét megnyerte a 48. héten, és az átlagos közönségarányokat összevetve több mint a dupláját verte versenytársára a fő kereskedelmi (18-49 évesek) célcsoportban, főműsoridőben (19-23 óra között).

Stílszerűen fogalmazva a siker egyik receptjének az bizonyult, hogy a Konyhafőnök VIP lefőzhetetlen volt: a műsor minden hétköznap este magabiztosan nyerte saját sávját, a gasztro reality – az előző két héthez hasonlóan – most is több mint a dupláját verte a versenytárs vele azonos idősávban futó két új műsorára (18,4% SHR vs. 7,1% SHR).

Emellett tovább száguldott a csatorna zászlóshajójának számító tehetségkutató, az X-Faktor is, amely szombat este hozta a szokásosnak mondható erős számokat. A harmadik élő adás 31,3 százalékos közönségarányt ért el a fő kereskedelmi célcsoportban, és ha csomót keresünk a kákán, akkor azt róhatjuk fel a műsornak, hogy a teljes lakosságban becsúsztak a lélektani milliós szint alá, ezúttal ugyanis 994 ezren voltak kíváncsiak a showműsorra.

Tovább robogott az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)
Tovább robogott az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)

A TV2 esetében pozitívumként azt lehet kiemelni, hogy mind a két fontos célcsoportban jól teljesítenek az esti hírműsorok, hiszen mind a Tények, mind a Tények plusz top tízes műsornak számít. Illetve, ettől valószínűleg nem függetlenül, az esti műsorsávban a Mintaapáknak is sikerült mostanra egy stabilnak tűnő nézőtábort összehozni. Ha a két nagy kereskedelmi tévé napi sorozatait vetjük össze, akkor egyébként azt láthatjuk, hogy nagyjából minden tízedik tévé előtt ülő ember követi ezeket. Mivel a korábbi időszakban többen néznek tévét, így értelemszerűen a Mintaaapáknak több nézője van, mint a Barátok köztnek.

Érdemes a közmédia legsikeresebb műsoraira is kitérni, hiszen ezúttal kifejezetten sok erős számot produkáló műsoruk volt. A legjobb számokat – mondhatjuk szokásos módon – a Forma-1-es futam érte el, amely a 18-49 éves korcsoportban és a teljes lakosság esetében is a legnézettebb 15 műsor közé került. A szerdai BL-meccs és a nő kézilabda válogatott vb-meccse is a teljes lakosság körében ért el magasabb közönségarányt. Ha pedig elkalandoztunk a sportműsorokhoz, akkor érdemes kiemelni azt is, hogy csütörtökön a Ferencváros EL-meccse is jó nézettséggel futott, itt viszont egyértelműen a fiatalabb korosztály volt az, amelyik nagyobb arányban követte a találkozót.

Ahogy azt fent jeleztük, a 48. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub vitte a prímet. A heti átlagos közönségarányuk 17,8 százalékot tett ki, ezzel pedig fölényesen nyerték az esti időszakot. A TV2 közönségaránya ugyanis jócskán visszaesett, és ezúttal átlagosan csak a képernyők előtt ülő nézők 7,9 százaléka nézte őket.

 

A kábelcsatornák közül szokás szerint a Film+ érte el a legjobb számokat, a nézők 4,7 százaléka követte őket, és ez ugyan a múlt hetinél gyengébb, csoportszinten nem lehet ok panaszra, hiszen a Coolnak sikerült visszakapaszkodni a 3 százalékos szintre. Ennek révén sikerült ellépnie a Viasat3-tól (1,9% SHR). A sort pedig szokás szerint a Duna TV zárta, amely most is az 1 százalékos szint (0,9% SHR) alatt maradt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!