4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai techóriás, melyre egyre több országban sütik rá minimum a "kockázatos partner" bélyeget, mind forgalmában, mind nyereségében kétszámjegyű növekedést ért el tavaly.

Növelte fogalmát és nyereségét tavaly a Huawei Technologies kínai mobilhálózati berendezésgyártó-vállalat és további fejlesztésekkel kíván stratégiavezető pozícióra szert tenni a gazdasági digitalizáció korszakában meghatározó 5G mobilhálózati rendszerek terén - mondta el a vállalat központjában, Sencsenben tartott éves eredménybeszámoló alkalmából a cég elnöke, Kuo Ping.

A Huawei Technologies 2018-ban 721,2 milliárd jüan, az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedésnek felel meg. A konszern forgalmának 24,3 százalékát adó európai, közel-keleti és afrikai régióban az összes régió közül a legnagyobb mértékben, 204,5 milliárd jüanra nőtt a Huawei bevétele. A forgalom 51,5 százalékát adó Kínában 19,1 százalékos, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 15,1 százalék, az amerikai kontinensen 21,3 százalék volt az éves növekedés.

A legnagyobb növekedést tavaly a fogalom 48 százalékát adó fogyasztói üzletág érte el, 45,1 százalékosat (348,9 milliárd jüan). A vállalati üzletág 74,4 milliárd jüan forgalmat ért el, 23,8 százalékkal magasabbat az előző évinél. A hálózati berendezések üzletág forgalma 1,3 százalékkal, 294 milliárd jüanra csökkent. A Huawei tavaly 206 millió okostelefont értékesített és 100 millió egyéb készüléket. Az okostelefonok eladása 35 százalékkal, a táblagépeké 14 százalékkal, a személyi számítógépeké 335 százalékkal, a viselhető készülékeké 120 százalékkal, a "dolgok internetéhez" (IoT) csatlakoztatott okos készülékek értékesítése pedig 39 százalékkal növekedett.

A Huawei tavaly is folytatta kutatás-fejlesztési beruházásainak a növelését, az előző évinél 14,1 százalékkal többet, 101,5 milliárd jüant fordított a célra. Tíz év alatt a konszern már 480 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztési kiadásokra. A kutatások fő profilja az alapkutatások mellett az okos készülékek fejlesztésére, az informatikai területeken belül a számítástechnikai architektúra és a mesterséges intelligencia fejlesztésére, valamint a hálózati berendezésekre és infrastrukturális megoldásokra irányul.

A Huawei 2018-ban minden más vállalatnál több, 5405 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A rangsorban a második vállalat 2812 szabadalmi kérelmet nyújtott be tavaly. Kuo Ping az éves eredménybeszámolón meggyőződését fejezte ki, hogy a Huawei üzleti partnerei lesznek a legversenyképesebb vállalatok az 5G technológia korszakában, és így versenyelőnyre tesznek szert a digitális gazdaság által diktált lendületes növekedésben.

A Huawei az első olyan mobilhálózati berendezésgyártó-vállalat, amelyik tömeges méretekben kereskedelmi céllal telepíthető 5G hálózati berendezésekkel jelent meg a piacon. Ennek megfelelően már több mint harminc hálózati fejlesztési szerződéssel rendelkezik és már több mint 40 ezer 5G hálózati bázisállomást szállított le megrendelőinek. Kuo Ping a Huawei stratégiaia terveit vázolva elmondta, hogy a fogyasztói üzletágban a vállalat piacvezető rangra törekszik a hálózatra csatlakoztatott intelligens "életmód" készülékek gyártásában. A hálózati berendezés üzletágban a Huawei az 5G hálózati technológia korszaka első fejlesztési hulláma által kínált lehetőségeket kívánja meglovagolni és ezzel stratégiai vezető pozícióra kíván szert tenni. A számítástechnikai felhő üzletágban kapacitás- és versenyképességi fejlesztésekre összpontosít a cég.

Kuo Ping a beszámoló alkalmából kiemelte, hogy a Huawei az elmúlt évtizedben az iparág legjobbjának bizonyult a kiberbiztonsági felmérések terén.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!