A hírt kezdetben nem kívánta kommentálni sem a kínai, sem pedig a német cég, és a német gazdasági minisztérium is hallgatott szombaton. Később ugyanakkor közölték, hogy a jövő héten a Geely autógyártó képviselői megbeszélést folytatnak a Daimler vezetőségével és hogy kínai remények szerint német kormányzati illetékesekkel is tárgyalnak majd Berlinen. A Geely pedig közleményben szögezte le, hogy egyelőre nincs napirenden a részesedés további növelése.
Li Sufu a csaknem 10 százalékos részesedéssel a Daimler legnagyobb egyéni részvényesévé vált. A Daimler november végén még elutasította a Geely autógyártó közeledését, és jelezte, hogy elégedett jelenlegi részvényesi struktúrájával. A Zhejiang Geely Holding Group akkor azt ajánlotta fel, hogy diszkontáron kibocsátott új részvények útján akár 5 százalékos tulajdoni hányadot vásárolna a stuttgarti székhelyű autógyártóban. Egy ilyen részvénypakett piaci ára 4,5 milliárd dollár körüli lett volna.
A visszautasított ajánlat után Li Sufu taktikát változtatott és szép csendesen elkezdte felvásárolni a Daimler részvényeket a piacon. A Kínában Geely márkanév alatt személygépkocsikat forgalmazó Zhejiang Geely Holding a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike. A Geely tulajdonában van egyebek között a svéd Volvo Car Corp. autógyár és a London Taxi Co., de tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik még például a brit Lotus Cars 51 százaléka is. A Daimlerben eddig a legnagyobb tulajdonos a kuvaiti állami vagyonalap (KIA) volt 6,8 százalékkal, valamint a BlackRock amerikai vagyonkezelő, 6,0 százalékkal.