2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a központi, uniós szabályozás ügye nem jut egyről a kettőre, a tagállamok haladnak előre a saját digitális adójukkal.

Hétfő éjjel megszavazta a nagy techcégekre kivetendő adót a francia parlament alsóháza. Ennek értelmében minden techcégnek, mely globálisan évi 750 millió eurónál több bevételt generál, illetve az éves franciaországi bevételei meghaladják a 25 millió eurót, adóként be kell fizetnie azon bevételei 3 százalékát, melyek Franciaországban, online hirdetések útján és internetes felhasználók adatainak reklámcélú értékesítésével keletkeztek. A tervezetet az alsóház 55 igennel, 4 nemmel és 5 tartózkodással szavazta meg.

A fő célpontok, a Google, Alphabet, Facebook és Amazon nyomán GAFA-nak nevezett törvénytervezetet kifejezetten a webes kereskedelemmel és az online hirdetésekkel foglalkozó cégekre szabták. Franciaország, amennyiben élesedik a törvény, 400 millió eurós bevétlere számít tőle csak 2019-ben. A javaslat most a francia parlement felsőháza elé kerül.

A tervezet megszavazására Washington azonnal éles kritikával reagált, mivel az új adóval sújtandó vállalatok közül a legnagyobbakat az USA delegálja. Mike Pompeo amerikai külügyminiszter az USA-központú multinacionális cégekre nézve "extrém módon diszkriminálónak" nevezte a törvényjavaslatot, és felszólította Párizst, hogy vessék el a kezdeményezést. A város polgármestere azzal reagált, hogy Franciaország adóügyekben szuverén és eltökélt.

Az Európai Unió egy éve szeretné kidolgozni az átfogó, uniós techadót, de a projekt több tagállam heves ellenállása miatt tavaly év végén falba ütközött. A tiltakozók a fent említett ok miatt az USA lehetséges válaszlépéseitől tartanak. Egyébként hiába szavazta meg a francia alsóház a törvényt, a félelmek miatt már ez is egy puhított változat: az eredetiben nem csupán a digitális hirdetési bevételeket adóztatták volna meg, hanem a cégek teljes, éves helyi forgalmát. Ezzel együtt a központi szabályozás késlekedése miatt az unió több tagállama is önállóan dolgozik a saját, helyi digitális adóján.

(via Techcrunch, Le Monde)



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!