2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a központi, uniós szabályozás ügye nem jut egyről a kettőre, a tagállamok haladnak előre a saját digitális adójukkal.

Hétfő éjjel megszavazta a nagy techcégekre kivetendő adót a francia parlament alsóháza. Ennek értelmében minden techcégnek, mely globálisan évi 750 millió eurónál több bevételt generál, illetve az éves franciaországi bevételei meghaladják a 25 millió eurót, adóként be kell fizetnie azon bevételei 3 százalékát, melyek Franciaországban, online hirdetések útján és internetes felhasználók adatainak reklámcélú értékesítésével keletkeztek. A tervezetet az alsóház 55 igennel, 4 nemmel és 5 tartózkodással szavazta meg.

A fő célpontok, a Google, Alphabet, Facebook és Amazon nyomán GAFA-nak nevezett törvénytervezetet kifejezetten a webes kereskedelemmel és az online hirdetésekkel foglalkozó cégekre szabták. Franciaország, amennyiben élesedik a törvény, 400 millió eurós bevétlere számít tőle csak 2019-ben. A javaslat most a francia parlement felsőháza elé kerül.

A tervezet megszavazására Washington azonnal éles kritikával reagált, mivel az új adóval sújtandó vállalatok közül a legnagyobbakat az USA delegálja. Mike Pompeo amerikai külügyminiszter az USA-központú multinacionális cégekre nézve "extrém módon diszkriminálónak" nevezte a törvényjavaslatot, és felszólította Párizst, hogy vessék el a kezdeményezést. A város polgármestere azzal reagált, hogy Franciaország adóügyekben szuverén és eltökélt.

Az Európai Unió egy éve szeretné kidolgozni az átfogó, uniós techadót, de a projekt több tagállam heves ellenállása miatt tavaly év végén falba ütközött. A tiltakozók a fent említett ok miatt az USA lehetséges válaszlépéseitől tartanak. Egyébként hiába szavazta meg a francia alsóház a törvényt, a félelmek miatt már ez is egy puhított változat: az eredetiben nem csupán a digitális hirdetési bevételeket adóztatták volna meg, hanem a cégek teljes, éves helyi forgalmát. Ezzel együtt a központi szabályozás késlekedése miatt az unió több tagállama is önállóan dolgozik a saját, helyi digitális adóján.

(via Techcrunch, Le Monde)



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!