4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jó számokat hoztak a múlt héten az RTL Klub sorozatai, hiszen a Drága örökösök, A mi kis falunk és a csatorna új szériája, a Jófiúk is magas nézettséget produkált. Mégsem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hiszen a TV2-n remekül kezdett az Ázsia Expressz, ami miatt a hétköznapok kiegyenlített küzdelmet hoztak az esti időszakban.

Szeptember 1-én gőzerőre kapcsolt az őszi tévés évad, hiszen vasárnap este képernyőre került minden új produkció. Ráadásul a két nagy csatorna egyből egymásnak feszült vasárnap, ekkor ugyanis mindkét csatorna új produkciókkal rukkolt elő. Ráadásul volt még egy csavar is, hiszen a TV2 a hétvégére módosította a műsorrendet, és látva az Ázsia Express sikerét, készült a realityből vasárnap estére egy különkiadás. A dolog érdekessége, hogy végül ez lett a hét legnézettebb adása.

Az Ázsia Expressz kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a párosokból ugyan vannak végtelenül unalmas duók is, ennek ellenére sikerült olyanokat is összerakni, akik a maguk időnként modoros vagy éppen esetlen viselkedésével szórakoztatóak. A reality első évada is sikeres volt, a mostani pedig kifejezetten erősen nyitott. A szerdai adás közönségaránya maradt el a többitől, de még az is felfele húzta a csatorna átlagát. Az első hét alapján egyébként a Gáspár család leigazolása egyértelműen jó döntésnek bizonyult, Evelin és nagybátyja ott folytatta, ahol Győzike egy évtizede a csúcson abbahagyta. Persze lehet azt mondani, hogy mennyire kínos, hogy Gáspár Zsolt egy egyszerű mondatot sem képes angolul kinyögni, de ugye ez a reality nem azokat célozza meg, akik nyelvleckét várnak. A műsor másik lábának a Demcsák Zsuzsa-Kandász Andrea páros tűnt, akik kapcsán ráadásul az is felmerült, hogy egy sérülés miatt befejezik a kalandot. Ha folytatják az útjukat, akkor lesz legalább két olyan páros, akik miatt a nézők jelentős számban ülnek majd estéről estére a műsor elé.

Ugyanakkor az RTL Klub sem vár ölbe tett kézzel, hiszen ott már korábban elindult az első évadával már bizonyító Drága örökösök, amely folyamatosan magas számokat hoz. A vicces sorozat mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességben a legnézettebb műsorok egyike lett. Érdekes lesz, hogy erre építve mennyire tudják

A nézők imádták a két barátnő közötti feszültséget (Forrás: TV2)
A nézők imádták a két barátnő közötti feszültséget (Forrás: TV2)
majd felhúzni az új reality műsorukat, a Love Island-et. A leginkább társkeresőnek aposztrofálható produkció a briteknél immár évek óta elképesztő sikerrel fut, a skandináv országokban viszont labdába sem rúgott a korábban Magyarországon is már megismert Éden Hotel mellett. Míg voltak olyan országok is, mint az USA vagy Németország, ahol az ilyen típusú formátumok nem nyerték meg a nézők ízlését, itthon a már említett Éden Hotel a Viasaton a csatorna egyik húzóműsora volt, ám a TV2-n egyértelműen megbukott a produkció. Izgalmas lesz, hogy az RTL Klubon hogyan teljesít majd a Love Island. Az biztos, hogy a csatorna komolyan számol vele, hiszen hétköznap és hétvégén is műsoron lesz a reality.

Az RTL Klubon volt még egy műsor, amely bemutatkozott, igaz a Házasodna a gazda a nyár elején már kapott egy felvezető részt, ahol az idei szereplőkkel megismerkedhettek a nézők. A vasárnaponként jelentkező másik reality a 18-49-es célcsoportban szerepelt erősebben, míg a teljes lakosságot tekintve kicsit visszafogottabb volt a program.

Érdemes szót ejteni a hét sportműsorairól is, mert a Forma 1-es futam és a Fradi EL-selejtezője is erős nézettséget hozott. Az autóverseny a kereskedelmi célcsoportban top 10-be jutott, míg a teljes lakosságnál épp csak kicsúszott ebből. Az EL mérkőzés közel azonos számokat hozott mindkét fontos célcsoportban, hiszen nagyjából minden tizedik néző követte mind a fiatalabbak, mind az idősebbeket felölelő célcsoportnál.

Kigyurt fickókkal és formás csajokkal jön a Love Island (Forrás: RTL Klub)
Kigyurt fickókkal és formás csajokkal jön a Love Island (Forrás: RTL Klub)

Hétfőtől az RTL Klub hétköznapi kínálatában már ott lesz a fent emlegetett Love Island, így a következő napok döntőnek bizonyulhatnak az ősz első felének nézettségi versenyében. Ha a nézők rákapnak, akkor jó eséllyel októberig a főműsoridős sávban az RTL Klub fog dominálni, ha viszont nem jön be a csatorna számítása, akkor komoly nehézségek elé nézhetnek.

A 35. hét számait összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub és a TV2 is tudta növelni a közönségarányát. Az RTL Klub esetében az egy héttel korábbi 10,6 százalékról 12,8 százalékra ugrott, míg a TV2 esetén az utolsó heti 8,1 százalékot most 10,9 százalék követte. A különbség így némileg csökkent a két nagy csatorna között.

A nagyok részben a F+-tól vették el a nézőket, a kábeltévé közönségaránya így visszacsúszott 5 százalékra, hasonló történt a Cool esetében, ők 2,3 százalékig estek vissza. A Duna TV egy hete a tűzijátéknak köszönhetően javított, most viszont visszaesett a szokásos 1 százalékos szintre.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!