3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2008 év eleje óta rendelkezünk adatokkal, de azóta egyszer sem csökkent úgy a Magyar Nemzet értékesítése, mint most az első negyedévben.

Az Orbán-Simicska konfliktus tükrében úgy tűnik, hogy a vásárlók is egyre inkább elfordulnak a milliárdos vállalkozó lapjától, a Magyar Nemzettől. A Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség friss adatai szerint az első negyedévben napi átlagban értékesített 33 129 példány 6,3 százalékkal marad el az előző negyedévi átlagtól, az egy évvel korábbi szintet pedig 12,3 százalékkal múlja alul.

A helyzet pikantériuma, hogy miközben más sajtótermékek szinte negyedéveken keresztül hasonló mértékű zuhanásokat szenvedtek el, addig a Magyar Nemzet viszonylag jól tudta tartani magát, jóval kisebb csökkenések mutatkoztak. Így a mostani negyedéves és éves bázisú zuhanás is egyaránt rekordnak számít. A 2008-ig visszatekintő adatok alapján ugyanis ennél nagyobbnál még egyszer sem volt példa.

A Magyar Nemzet mellett a Népszabadság és a Népszava sem remekelt. Míg előbbi értékesítése negyedéves bázison 2,3, utóbbi 3,6 százalékot csökkent, és mindkét lap esetében 7,7 százalékos az elmaradás az előző évi teljesítményhez képest.

A Figyelő magára talált

A közéleti-gazdasági hetilapok között a Figyelő figyelemre méltó eredményt produkált: a heti átlagban eladott 7994 lap ugyanis 5 százakékkal több az előző negyedév átlagánál és 12,1-gyel magasabb az előző évinél.

A 168óra és a HVG ugyanakkor jelentős, 8 százaléknál nagyobb éves bázisú zsugorodást mutatott, a Heti Válasz pedig 3,5 százalékkal csökkent. Utóbbi egyébként három hónap alatt a legnagyobbat veszítette, az értékesítése 8,2 százalékkal csökkent átlagban.

Rákaptunk a pletykalapokra

A fentiek mellett teljesen másként alakultak az első negyedévben a színes napi-, női- és pletykalapok értékesítési adatai. A Blikket, Kiskegyedet és Nők Lapját leszámítva mindenhol negyedéves és éves bázisú növekedésekről árulkodnak a számok.

Közülük is legnagyobb mértékben a Story növekedett 3 hónap alatt 3,3 százalékot, a Best 3,2, a Bors pedig 0,3 százalékkal többet tudott átlagosan eladni a lapokból. Ezzel szemben a HOT! magazinnál előző negyedévhez képest 8,2 százalékos a mínusz, előző évhez képest pedig 4,7 százalékos a zsugorodás mértéke.

Nagyon rosszul ment a vasárnapi lapoknak

Minden bizonnyal a vasárnapi zárva tartás is hozzájárult a vasárnapi lapok értékesítési adatainak jelentősebb csökkenéséhez. A Vasárnap Reggel átlagosan eladott 48 064 darabja ugyanis 10,3 százalékkal kevesebb az előző negyedévinél, a Vasárnapi Blikk pedig 3 hónap alatt 8,1 százalékkal kevesebb lapot tudott átlagosan értékesíteni. Legkevésbé a Vasárnapi Hírek értékesítése csökkent: 3,1 százalékkal kevesebb a most közölt 20 728 darab.

Éves bázison a friss adatok jelentős zuhanásokat mutatnak: a Vasárnapi Hírek értékesítése 19,8, a Vasárnap Reggelé 18,6, a Vasárnapi Blikké pedig 17,1 százalékkal csökkent. 

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!