Egy részvény eltérően más termékektől akkor népszerűbb, ha drágább. Ha emelkedik az áruk, az a tendenciájuk, hogy még tovább fognak emelkedni és nem csökkenni fog a jegyzésük. Egy tipikus befektető akkor fog egy részvényt megvenni, ha már a szomszédtól vagy a barátoktól azt látta, hogy profitot értek el rajta, és ilyenkor együtt megy a csordával.
Egy részvény népszerűsége a médiából jön, ha gyakran szerepel az újságban, tv-ben és a szakértők által ajánlott, akkor még többen akarják megvenni. Ezt Momentum-jelenségnek hívjuk, ami segíti a részvényt, hogy még jobban teljesítsen, de aztán egy maximális szintet elérve, túlértékelté válik és esni kezd az értéke.
1960 óta a statisztika szerint a kevésbé népszerű részvények évente 7 százalékkal túlteljesítették a sztár papírokat. Azt is meg kell azonban jegyezni, hogy ezekben sokkal nagyobb volatilitás volt tapasztalható, ha a piac 5 százalékot esett, akkor ezek 10 százalékot.
Mindez azonban nem csak a kezdő befektetők, hanem a brókerek hibája is. Ők meg akarják mutatni ügyfeleiknek, hogy milyen okosan veszik az év legnépszerűbb részvényeit. Ezért az ő kedvencük mindig az, amelyik éppen addig a napig a legjobban teljesített. Ha azonban fordul a piac, a sok remegős kezű befektető miatt nagyobb kilengések jöhetnek. Ez magyarázza meg, miért van az, hogy a profi befektetők is alulteljesítik a piacokat általában.
Mindent egybevetve a pária és utált részvényeket gyakran sokkal jobban megéri venni, hasonlóképpen érdemes elfelejteni az olyan sztárokat mint a Facebook, a Google, az Apple vagy éppen a Tesla.
Forrás: ortonmanagement.com
Jogi nyilatkozat:
A Menedzsment Fórum (mfor.hu) honlapján szereplő adatok, információk, elméleti és gyakorlati elemezések, kommentárok, előadások és egyéb írások (a továbbiakban együttesen: „Honlaptartalom”) tájékoztató céllal készülnek, azok befektetési ajánlást nem tartalmaznak, és így nem valósítanak meg a befektetési vállalkozásokról és árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi 138. törvény („Bszt.”) szerinti befektetési elemzést vagy befektetési tanácsadást.
A Menedzsment Fórum (mfor.hu) nem befektetési vállalkozás, amely kiegészítő tevékenysége körében befektetési elemezéseket készít, vagy befektetési tanácsadást nyújt az ügyfelei részére. A Menedzsment Fórum (mfor.hu) az adott pénzügyi eszközre általa tájékoztató céllal készített honlaptartalomból esetlegesen következő ügyletkötésben semmilyen módon nem vesz részt, és így a Menedzsment Fórum (mfor.hu) függetlensége megőrzésre kerül. Mindezekből következik, hogy a Menedzsment Fórum (mfor.hu) honlaptartalmával vagy annak közreadásával a Bszt., valamint az annak hátteréül szolgáló, az Európai Parlament és a Tanács 2004. április 21-én kelt, 2004/39/EK számú, a pénzügyi eszközök piacairól szóló irányelve („MIFID”) jogszabályi célja nem sérül.
A Menedzsment Fórum (mfor.hu) honlaptartalma a szerzők magánvéleményét tükrözi.Tovább a jogi nyilatkozatra