3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb, és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.

A kétszáz megkérdezett szakértő közül tízből kilenc azt várja, hogy a gyártók és beszállítók az új technológiákra fognak koncentrálni, míg 88 százalékuk arra számít, hogy a gyártók növelik az új modellekbe, termékekbe fektetett beruházásokat, 78 százalékuk ugyanezt prognosztizálja a beszállítókkal kapcsolatban is.

A hibrid tűnik a legjelentősebb üzemanyag-technológiának

Összhangban a vásárlói elvárásokkal, amikor a felmérésben részt vevőket az alternatív üzemanyagok iparágra gyakorolt jelentőségéről kérdezték a következő öt évben, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolták első helyre (közel 85%), ezt követi az akkumulátoros (68%) és az üzemanyagcellás rendszer (63%), megelőzve a biodízellel működőket (42%).

"Kétségtelen, hogy a tény, hogy az autógyártók a műszaki fejlődésre koncentrálnak, nagy ugrás az alternatív és hibrid üzemanyaggal működő járművek terén, melynek hosszú távú előnyeit a vásárlók és a környezet fogja megérezni" - mondja Agócs Gábor, a KPMG magyarországi irodájának autóiparért felelős partnere. "A vásárlói elkötelezettség az üzemanyag-hatékonyság mellett, arra ösztönzi a gyártókat, hogy minél kevesebbet fogyasztó járműveket gyártsanak, illetve az igényeknek megfelelő új termékekkel álljanak elő."

Az üzemanyag-hatékonyság mint kulcsfontosságú vásárlói szempont

Amikor arról kérdezték a felmérésben részt vevőket, hogy véleményük szerint mi befolyásolja majd leginkább a vásárlói döntéseket a következő öt évben, az üzemanyag-hatékonyságot jelölték meg első helyen (94%), a tavalyi 96 százaléktól alig eltérően, jóval megelőzve azonban a többi tényezőt, nevezetesen a környezetbarát szempontokat (80% felett), a biztonsági újításokat (71%) és a jármű stílusát (61%).

Nem meglepő, hogy a megkérdezettek a következő öt évben a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják (majdnem 93%), ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek (83%), az olcsó vagy újonnan bevezetett autók (82%), a hagyományos autók (66%), a terepjárók (46%) és a kisteherautók (45% alatt).

"A gépjárműgyártók abban a kihívásokkal teli szituációban vannak, hogy egyszerre kell versenyképesnek lenniük a technológiában és az árban. Még mindig érezhető nemzetközi szinten a válság hatása, így azt lehet mondani, hogy azok a gyártók, aki képesek megfelelni a fenti képletnek, vezetők lesznek az iparágban" - teszi hozzá Agócs Gábor.

Amikor arról kérdezték a szakértőket, hogy melyik járműveknél számítanak a kiadások növekedésére a vásárlásösztönző eszközök tekintetében (beleértve a kedvezményeket, visszafizetéseket és díjmentes ajánlatokat) az idei év során, a top három tipp a következőket tartalmazza: sportautók (53%), némileg meglepő módon ezt követik a hibrid autók (majdnem 50%) és más alternatív üzemanyaggal működő járművek (48%).

A piaci részesedés várható nyertesei

Az autóipar vezető szakemberei a következő öt évben a nemzetközi piaci részesedés nyerteseiként különböző új kínai és indiai gépjárműgyártókat neveztek meg, illetve már ismerős globális szereplőket is, úgy mint a Kia/Hyundai, Toyota, Honda és a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, 29 százalékuk prognosztizálja ezt a növekedést a 2009-es 13 százalékkal szemben. A General Motors és a Chrysler a várakozások szerint az alsó szegmensben marad idén is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!