2006-ban a Henkel dolgozói ötletpályázatot hirdetett azzal a szándékkal, hogy minden munkatársát bevonja új termékek és megoldások kidolgozásába. Ennek folytatása a független feltalálók számára most meghirdetett nemzetközi innovációs díj. Ezzel lehetővé válik, hogy a cég vállalaton kívüli tehetséges, kreatív emberekkel együttműködve gyorsabban és hatékonyabban vezethessen be új termékeket a piacra.
A Henkel idén szeretné elérni, hogy az értékesítés harminc százaléka új termékekből származzon, valamint hogy a nemzetközi piacokon a következő évektől vezető innovációs vállalatként tartsák számon.
A mostani pályázat nyertesei számára a pénzjutalom mellett lehetőség nyílik a vállalattal közösen szellemi alkotások kereskedelmi hasznosítására is. A beküldött pályázatoknak a társaság négy üzletága valamelyikéhez kell kapcsolódniuk. Ezek az üzletágak a mosó- és háztartási tisztítószer, a kozmetika, a lakossági és szakipari ragasztók és a Henkel technológiák.
Pályázni a kiírásnak megfelelően olyan termékkel vagy eljárással lehet, amely már közzétett szabadalmi kérelem vagy bejegyzett szabadalom, illetve bejegyzett használati minta vagy ipari minta tárgya.
Minden egyes pályázatot egy erre a célra összehívott, a cég belső illetve külső szakértőkből álló zsűri vizsgál meg, és megállapítja, hogy az ötlet milyen mértékben illeszkedik a vállalat üzleti tevékenységébe, mennyire újszerű és milyen piaci lehetőséget rejt magában. A győztesek, akik elnyerik a Henkel Innovációs Díjat és a pénzjutalmakat, lehetőséget kapnak arra is, hogy szerződést kössenek a társasággal a kapcsolódó jogok hasznosítására.