2p

2002-ben Carl Dietrich megunta, hogy kisrepülőgépe tárolásáért magas bérleti díjat fizessen a massachusettsi műegyetemhez közeli reptéren. Ahelyett hogy alkudozni kezdett volna, inkább megtervezte és gyártani kezdte a Transition Roadable Aircraft névre keresztelt kétéltűjét, írja a Népszabadság.

Dietrich, az új jármű kifejlesztésére és gyártására 2006-ban társaival Woburnban Terrafugia néven társaságot alapított, és ez év tavaszán megkezdhették a Transition prototípusának berepülését. A közelmúltban pedig megkapták a használati engedélyeit is a légiszárazföldi kétéltűre, amelynek vezetéséhez természetesen két vezetői jogosítvány is szükséges.

A Transition, amely jórészt alumíniumból és műanyagokból készült, elsősorban repülőgép, és autóként főleg csak arra szolgál, hogy a pilóta az otthoni garázsában saját keréken eljusson a közeli reptérig.

A jármű kétéltű üzemmódját a 8.2 méteres fesztávú szárnyak teszik lehetővé, amelyeket fél perc alatt harmonikaszerűen az 5,7 m hosszú törzs mellé lehet hajtani. Így az úton csak egy nagyobb városi SUV-énak megfelelő helyet igényel.

A légiszárazföldi kétéltű mindössze 58 litert benzint vehet fel, amivel 115 km/órás sebességgel a levegőben 724 km-t tehet meg. A földön gyorsabb, viszont többet is fogyaszt.

A 200 ezer dollárba kerülő Transitionre már érkeznek a rendelések, a kiszállításokat 2010 tavaszán kezdik, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!