2p

2002-ben Carl Dietrich megunta, hogy kisrepülőgépe tárolásáért magas bérleti díjat fizessen a massachusettsi műegyetemhez közeli reptéren. Ahelyett hogy alkudozni kezdett volna, inkább megtervezte és gyártani kezdte a Transition Roadable Aircraft névre keresztelt kétéltűjét, írja a Népszabadság.

Dietrich, az új jármű kifejlesztésére és gyártására 2006-ban társaival Woburnban Terrafugia néven társaságot alapított, és ez év tavaszán megkezdhették a Transition prototípusának berepülését. A közelmúltban pedig megkapták a használati engedélyeit is a légiszárazföldi kétéltűre, amelynek vezetéséhez természetesen két vezetői jogosítvány is szükséges.

A Transition, amely jórészt alumíniumból és műanyagokból készült, elsősorban repülőgép, és autóként főleg csak arra szolgál, hogy a pilóta az otthoni garázsában saját keréken eljusson a közeli reptérig.

A jármű kétéltű üzemmódját a 8.2 méteres fesztávú szárnyak teszik lehetővé, amelyeket fél perc alatt harmonikaszerűen az 5,7 m hosszú törzs mellé lehet hajtani. Így az úton csak egy nagyobb városi SUV-énak megfelelő helyet igényel.

A légiszárazföldi kétéltű mindössze 58 litert benzint vehet fel, amivel 115 km/órás sebességgel a levegőben 724 km-t tehet meg. A földön gyorsabb, viszont többet is fogyaszt.

A 200 ezer dollárba kerülő Transitionre már érkeznek a rendelések, a kiszállításokat 2010 tavaszán kezdik, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!