Dietrich, az új jármű kifejlesztésére és gyártására 2006-ban társaival Woburnban Terrafugia néven társaságot alapított, és ez év tavaszán megkezdhették a Transition prototípusának berepülését. A közelmúltban pedig megkapták a használati engedélyeit is a légiszárazföldi kétéltűre, amelynek vezetéséhez természetesen két vezetői jogosítvány is szükséges.
A Transition, amely jórészt alumíniumból és műanyagokból készült, elsősorban repülőgép, és autóként főleg csak arra szolgál, hogy a pilóta az otthoni garázsában saját keréken eljusson a közeli reptérig.
A jármű kétéltű üzemmódját a 8.2 méteres fesztávú szárnyak teszik lehetővé, amelyeket fél perc alatt harmonikaszerűen az 5,7 m hosszú törzs mellé lehet hajtani. Így az úton csak egy nagyobb városi SUV-énak megfelelő helyet igényel.
A légiszárazföldi kétéltű mindössze 58 litert benzint vehet fel, amivel 115 km/órás sebességgel a levegőben 724 km-t tehet meg. A földön gyorsabb, viszont többet is fogyaszt.
A 200 ezer dollárba kerülő Transitionre már érkeznek a rendelések, a kiszállításokat 2010 tavaszán kezdik, írja a Népszabadság.