A KSH legutóbbi felmérése szerint a 65 éven felüli sofőrök okozzák a legtöbb személyi sérüléssel járó balesetet Magyarországon, jóval meghaladva a fiatalabb korosztályok által okozott balesetek számát.
Erről Kapitány Tibor, a Több mint jogsi autósiskola vezetője beszélt a hirado.hu-nak, és hozzátette, hogy a magyar rendszer nem elég szigorú, az orvosik alkalmasság mellett ugyanis szükség lenne arra is, hogy a forgalomban mérjék fel, valós szituációkban is megállják-e a helyüket az idős sofőrök.
„Az orvos a rendelőben csak az alapvető fizikai állapotot tudja felmérni, de azt nem, hogy az illető hogyan vezet a forgalomban. Ezért fontos lenne bevonni közlekedési szakembereket, akik akár egy 20 perces felmérés során meg tudják állapítani, hogy az idősebb vezető alkalmas-e a vezetésre”
- fogalmazott Kapitány, aki felhívta rá a figyelmet, hogy száos országban szigorúbb szabályozás van életben, olyan is van, ahol külön engedély szükséges a 70 év feletti emberek számára a vezetéshez, de hozzátette a legnagyobb felelőssége a családoknak van, hiszen ők látják igazán, hogy idős hozzátartozójuk alkalmas-e még az autóvezetésre.