Az ügyvezető igazgató, aki egyben a Mondelez International dél- és közép-európai térségéért felelős ügyvezetője is, elmondta: a vállalat új gyártósort telepít a Milka csokoládé-keksz szendvicstermékeinek gyártására. A beruházás harminc százalékkal növeli a gyár kapacitását, az új csarnokban készítendő termékeket nyugat-európai exportra állítják elő, a termék egyelőre Magyarországon nem kerül az üzletekbe. A fejlesztések révén ez év végéig kétszáz új munkahely létesül a Mondelez International csoporthoz tartozó Győri Keksz Kft. székesfehérvári üzemében.
Az építkezési munkákat már megkezdték, az új gyártósor átadására várhatóan ez év decemberében kerül sor. Nem ez az első jelentős fejlesztés a székesfehérvári üzemben; a gyár tulajdonosa (korábban Kraft Foods néven) az elmúlt években közel hárommilliárd forintos gyártókapacitás-fejlesztést hajtott végre.
Az ügyvezető kifejtette, az új termék előállítása mellett fontos számukra, hogy kiváló és stabil munkalehetőséget nyújthassanak a magyar munkavállalók számára. A beruházás révén e célt is sikerül is elérni – tette hozzá. A sajtótájékoztatón jelen volt Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, aki szerint a Mondelez International beruházása a városban azt bizonyítja, hogy Székesfehérvár és környéke nemcsak Magyarországon, hanem európai viszonylatban is vonzó befektetési célpont.
Újságírói kérdésre válaszolva az ügyvezető igazgató nem közölt adatokat a Mondelez Hungária Kft. gazdasági tevékenységéről, mondván, ezt nem teheti meg. Jelezte azonban, hogy a cég az első negyedéves adatok alapján növekedésre számít az idén.
A Mondelez International anyavállalat éves árbevétele 35 milliárd dollár, míg a Mondelez Europe éves árbevétele 14 milliárd dollár körül mozog. A cég az idén áprilisban jelentette be, hogy Mondelez Hungária Kft. lesz a Kraft Foods Hungária új neve, mivel a magyar leányvállalat csatlakozik a Mondelez Europe-hoz. A névváltás a Mondelez csoportba tartozó székesfehérvári és győri gyárakat nem érinti, azok változatlanul Győri Keksz Kft. néven integrálódnak az európai egységbe.
A cégek korábban közzétett beszámolói szerint a Kraft Foods Hungária Kft. adózott eredménye 2011-ben 160,68 millió forint volt, szemben a 2010-es 451,3 millió forinttal. Ugyanakkor árbevétele 2011-ben 34,6 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 33,76 milliárdról. A Győri Keksz Kft. adózott eredménye 2011-ben 743,6 millió forintot tett ki az előző évi 279,47 millió után. Az értékesítés nettó árbevétele 11,32 milliárd forint volt 2011-ben szemben a 2010-es 7,98 milliárddal.
MTI