3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány elérte a hetven százalékot. A környező országokban nagyjából hasonló tendenciákat figyelhetünk meg; kivételt képez Románia, ahol az ingatlanok alig tíz százaléka biztosított, a másik végletet Csehország és Németország jelenti, 80 százalék feletti penetrációval. Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek, de az innovatív, extra szolgáltatások iránt is felkeltik az ügyfelek igényét - derül ki a Genertel nemzetközi felméréséből.

A Genertel direktbiztosító nemzetközi hálózatában végzett felmérésből kiderül, hogy a magyarországi lakásbiztosítási penetráció az európai országokhoz képest a középmezőnyben helyezkedik el. A MABISZ adatai szerint 71 százalék a lakásbiztosítással rendelkező háztartások aránya, ami több mint 3 millió szerződést jelent. Az európai uniós országok vegyes képet mutatnak; Németország és Csehország a felső mezőnyben helyezkedik el; a biztosítottsági arány megközelíti, illetve meghaladja a nyolcvan százalékot, Lengyelországban ötven, Olaszországban huszonöt, míg Romániában alig tíz százalékos a penetráció.

A cseh piac rendkívül telített, számos alap- és kiegészítő szolgáltatás, valamint magasabb díj jellemzi, a lengyel piac ezzel szemben mindkét szempontból mérsékeltebb képet mutat. Romániában kettőség figyelhető meg:  az ügyfelek döntő többsége alacsony fedezeti körrel és díjjal, a meglévő hiteléhez kapcsolva köti a biztosítását, a többiek önkéntes indíttatásból viszont inkább az összetettebb, drágább biztosítások iránt érdeklődnek. „A penetráció mértéke jellemzi a piac fejlettségét, úgy a szolgáltatás színvonalában, a termék fejlettségében, mint az átlagdíjak nagyságában. Szerepet játszik az értékesítési csatornák száma és minősége, valamint a kötési lehetőségek, mindezek együttes hatása alapvetően befolyásolja a biztosított lakások számát is egy adott országban.” – mondta Csikós Dániel, a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója.

A Genertelnél a termék bevezetése óta közel hétezer lakásbiztosítási szerződést kötöttek, döntő részben az interneten. A szerződések átlagdíja éves szinten 21 400 ezer forint, ami a direktbiztosítási értékesítési modellből adódóan a piaci átlagárnál (MABISZ adat szerint: 26 900 Ft) 21 százalékkal olcsóbb szintet jelez. „Az uniós statisztika szerint a magyar lakásbiztosítási tarifák az alsó szegmenshez tartoznak, de Olaszországban és Spanyolországban is hasonlóan alacsony árak figyelhetők meg. Mindez összefüggésben van azzal, hogy ezeken a piacokon egyre jelentősebb a direktértékesítési modell elterjedése” – tette hozzá Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!